ادعای نفتالی بنت: بایدن آزادی اسرائیل در هرگونه اقدامی علیه ایران را پذیرفت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد رئیس‌جمهور آمریکا حق هرگونه اقدامی را به رژیم صهیونیستی علیه ایران داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، یک روز پس از مکالمه تلفنی خود با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و رایزنی درباره برنامه هسته‌ای کشورمان مدعی شد که بایدن حق هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران، حتی در صورت توافق میان قدرت‌های جهان در وین، را به این رژیم داده است.

جروزالم پست در حالی از این ادعای نفتالی بنت نوشته است که روز گذشته در بیانیه کاخ سفید درباره مکالمه تلفنی این دو مقام هیچ اشاره‌ای به «آزادی عمل» نشده است.

اما بنت در بیانیه امروز (دوشنبه) خود در یک نشست مطبوعاتی مدعی شد: «رئیس‌جمهور بایدن حمایت بی‌دریغ خود از امنیت و آزادی عمل اسرائیل را اعلام کرد و بر پشتیبانی کامل دولت آمریکا از سیستم گنبد آهنین اسرائیل تاکید داشت. بیشتر مکالمه روز گذشته بر سر ایران، مذاکرات هسته‌ای وین و آزادی عمل اسرائیل بود.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر با اعلام آنکه موضع این رژیم در قبال ایران و برنامه هسته‌ای مشخص است، مدعی شد: «دیروز چندین و چندبار جنبه‌های جدیدی را مطرح کردم. خوشحالم که جو بایدن به این صراحت درباره آزادی عمل اسرائیل توضیح داد. همین هم درست است، چه در نهایت به توافق برسند یا نه. این مسئله درباره ایران بسیار مهم است.»

شب گذشته جو بایدن در مکالمه‌ای تلفنی با نفتالی بنت درباره برنامه هسته‌ای ایران و موضوعات مرتبط با کشورمان بحث و تبادل نظر کرد.

دفتر بنت در این باره مدعی شد دو طرف درباره «تهدیدات ایران در منطقه و برداشته شدن گام‌هایی برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران» نیز رایزنی کردند.»

ساعاتی پیش از این مکالمه نیز نفتالی بنت در آغاز نشست هفتگی کِنِسِت (پارلمان) رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که تل‌آویو آنچه که در رابطه با توافق هسته‌ای در وین حاصل شده را پیگیری کرده و از نزدیک شاهد اتفاقات مذاکرات وین است.

درحال حاضر هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشور‌های عضو برجام در وین در حال برگزاری است. ایران در جریان مذاکرات کنونی بر موضوع لغو تحریم‌ها تمرکز کرده و تاکید می‌کند که توافق یا تعهد جدیدی را بیشتر از آنچه در قالب اصلی توافق آمده است، نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
omid
۰۹:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
زودتر اقدام کنید، تا ما هم زودتر از دستتون خلاص بشیم...
Iran (Islamic Republic of)
omid
۰۹:۳۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
زودتر اقدام کنید، تا ما هم زودتر از دستتون خلاص بشیم...
آخرین اخبار