تلاش کره شمالی برای بهبود اوضاع اقتصادی علی رغم تحریم‌های آمریکا

پارلمان کره شمالی وعده داد به تعهدات خود در جهت رشد اقتصادی علی رغم وجود تحریم‌های سنگین آمریکا و همه گیری کرونا عمل خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد مجلس عالی کره شمالی روز گذشته در جلسه‌ای با مقامات ارشد دولتی وعده داد همچنان به تعهدات خود برای پیشبرد و توسعه اقتصادی در کره شمالی متعهد است و تمام تلاش خود را خواهد کرد تا علی رغم وجود تحریم‌های سنگین واشنگتن و نیز همه گیری کرونا وضعیت معیشت مردم را بهبود بخشد.

به گفته خبرگزاری رویترز، در کره شمالی مجلس این کشور معمولاً به ندرت تشکیل جلسه می‌دهد و تنها برای تعیین بودجه و تقسیم وظایف میان اعضای احزاب کارگری در این کشور نشست برگزار می‌کند. ولی این بار به دلیل اهمیت بالای وضعیت اقتصادی در این کشور جلسه‌ای اضطراری تشکیل داده است.

این نشست پارلمانی در کره شمالی در حالی برگزار شد که این کشور به دلیل تحریم‌های سنگین آمریکا با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه است و تجارت با چین یکی از شرکای اصلی پیونگ یانگ به شدت کاهش پیدا کرده است.

مقامات اقتصادی کره شمالی می‌گویند برنامه پنج ساله برای توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی در این کشور تدوین شده که اجرای آن در ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار