روایت اردشیر زاهدی از گذشته و حال سلطنت‌طلبان

اردشیر زاهدی ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در مونترو سوئیس درگذشت. او وزیر امور خارجه دولت هویدا و سفیر ایران در آمریکا در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب بود.

باشگاه خبرنگاران جوان - اردشیر زاهدی ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در مونترو سوئیس درگذشت. او وزیر امور خارجه دولت هویدا و سفیر ایران در آمریکا در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب بود. زاهدی داماد محمدرضا شاه بود و به واسطه نسبت فامیلی اش با دربار، اطلاعات ویژه‌ای داشت. او فرزند تیسمار زاهدی عامل اصلی شاه در کودتا علیه دولت مصدق بود و به صورت خانوادگی نیز در حکومت پهلوی دارای جایگاهی خاص و ممتاز بودند.

زاهدی از طرفی نکات جالبی از گذشته سلطنت طلبان و نحوه اداره کشور می‌گوید: آمدن این‌ها (اعضای کابینه) شخصیتی نبودند. یکدفعه مرتیکه را می‌گیرید می‌نشانند، می‌گویند تو وزیری، بدون اینکه سلسه مراتبی را طی کرده باشد و روال اداری بداند، زیرا که اداره کردن خود یک فن است.

صحبت‌های کامل زاهدی را در ویدیو زیر مشاهده کنید.

منبع: برنا

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اردشیر زاهدی ، پهلوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۴۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
خیانت زاهدی به شاه و وطن کاملا محرزه.این چرندیات دیگه فایده نداره چون پرده ها فرو ریخته و حقیقت بر ملا شده.خودتون رو باید کم کم واسه خشم مردم آماده کنید.دو راه دارید.فرار یا زندان و اعدام.راستی به شما ناهار دادن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
چرا به جای چرت گفتن پند نمیگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
صدای موزیک مانع شنیدن میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
هر دولتی شایسته سالاری و سلسله مراتب رعایت نکنه عاقبت خوبی نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
خوب خدا رو شکر ولی میشه لطف کنید و یکسر به حریم رودخانه برغان کرج بزنید اصلا هیچ راه دسترسی به رودخانه نیست همه جا تصرف شده باید پول بدی تا اجازه بدهند بری کنار بستر رودخانه..لطفا از صدا سیما بیاید یک گزارشی تهیه کنید هر کسی تونسته تا هر کجا که دلش خواسته رو سیم کشی کرده و تصرف کرده...لطفا قوه قضاییه به رودخانه برغان کرج هم ورود کنه
Canada
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
خدا رحمت شون کند
در اخر عمر .حقیقیت را گفت و
به دامن وطن برگشت و
پته رصا میر پنج کوتادچی را بیرون ریخت و
بهشتی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
توبه کرد ولی متاسفانه دیر بود حتی از سردار دلها حمایت کرد اورا فرماندهی شجاع وباغیرت ایرانی نامید باز هم باید گفت روحش شاد
آخرین اخبار