سیل به ۸۵۰ مددجوی کرمانی خسارت وارد کرد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: در سیل دی‌ماه امسال به ۸۵۰ خانوار مددجوی کمیته امداد آسیب وارد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - یحیی صادقی،  پیش از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسب ایام‌دهه فجر گفت: بر طبق اعلام مجموعه‌های دولتی بیش از ۳۰ درصد ایجاد اشتغال استان با کمک کمیته امداد ایجاد می‌شود و این برای یک نهاد انقلابی با این بضاعتی که دارد مایه افتخار است.

او می‌گوید: فردا پنج شنبه در شهرستان جیرفت چند صد خانه را افتتاح خواهیم کرد و صد‌ها سری جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا می‌شود و همچنین چندین واحد مسکونی جدید را کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

به گفته او نگاه ما در کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان است و هرکس در حد توانش بتواند کاری انجام دهد ما برای آن ها کار ایجاد می‌کنیم.

صادقی می‌گوید: آمار طلاق بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام استان کرمان زیر ۴ درصد است.

او گفت:مرکز نیکوکاری تخصصی را به‌منظور حمایت از زوج‌های نابارور نیازمند استان با کمک مسؤلان استانی و بانک رسالت راه‌اندازی کردیم و تا دیروز بالغ بر هزار و۸۵۰ زوج نابارور که بضاعت مالی خوبی ندارند، در این مرکز نام‌نویسی کرده‌اند.

صادقی با اشاره به اینکه هیچ منزلی از مددجویان کمیته امداد در سیل اخیر ۱۰۰ درصد تخریب نشده بود، گفت: در سیل دی‌ماه امسال به ۸۵۰ خانوار مددجوی کمیته امداد آسیب وارد شده است.

صادقی گفت: وسایل منزل مددجویان کمیته امداد که در سیل به آن‌ها آسیب وارد شده بود به کمک بنیاد مستضعفان خریداری و در اختیارشان گذاشتیم و همچنین ۴۵۰ راس دام سبک و سنگین مددجویان در سیل تلف شده بود که خریداری و در اختیار خانواده‌های مددجویان قرار گرفت.

به گفته او هنوز در زمینه تعمیر خانه‌های آسیب‌دیده مددجویان کمیته امداد و طرح‌های اشتغال کشاورزی که در سیل آسیب دیده‌اند کاری انجام نشده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار