وزیر راه و شهرسازی:

سالانه بیش‌ از یک میلیون مسکن نیاز داریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ساخت ۴ میلیون مسکن ۲ بخش (پارت) تعریف کردیم و نیاز کشور سالانه بیش از یک میلیون واحد مسکونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - رستم قاسمی در  گفت: ممکن است برخی فکر کنند که ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال ممکن یا نیاز نباشد در صورتی که نیاز کشور بیش از احداث ۴ میلیون مسکن در ۴ سال است.

او می گوید: هم اکنون ۸-۹ میلیون نفر مجرد داریم  و ساخت حدود یک میلیون واحد مسکونی هم در دست اجرا داریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ساخت ۴ میلیون مسکن ۲ پارت تعریف کردیم که امیدواریم به زودی در سال آینده به این سقف در گام اول برسیم.

به گفته قاسمی وزارت راه و شهرسازی یکی از رسالت های این وزارتخانه در موضوع حمل و نقل است که هم در بخش ریلی عقب ماندگی داریم و هم در آزادراهی و بزرگراهی؛ در سال ۱۶-۱۷ هزار نفر در کشور تلفات جاده‌ای داریم.

بر اساس بررسی‌های طرح جامع مسکن، کشور تا پایان سال ۱۴۰۴ نیاز به ساخت حداقل ۶ میلیون واحد مسکونی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۷:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام اگر بجای توسعه اتوبان زیر ساخت های ریلی را افزایش دهید و حمل و نقل ارزان ریلی در اختیار مردم قرار گیرد مثل مترو . مزایای بیشماری نصیب ملت و کشور می شود حتی در اکوسیستم جهانی نیز نقش ایفا می کند . می فهمی چطور ؟ توسعه ریلی یعنی کاهش تخریب جنگل و کوه ، یعنی کاهش آسیب به اکوسیستم جانوری و گیاهی ، یعنی کاهش تولید گازهای گلخانه ای ، یعنی کاهش آسیب به نفوذ پذیری خاک و تغییر اقلیم اب و هوایی ، یعنی کاهش تصادفات و مرگ و میر ( تحقیق کنید بیش از 35 درصد تصادفات بعلت خواب آلودگی است . تصادفات زنجیره ای بزرگراه ها و آزاد راه ها را بررسی کنید . توسعه ریلی یعنی مهیا کردن گردشگری برای همه اقشار یعنی ایمن سازی جان و مال مردم یعنی فهم و شعور یعنی کاهش هزینه های فراوان مثل اتوبان زیانبار تهران شمال و... یعنی باربری ایمن ، یعنی کاهش هزینه های تولید و کاهش قیمت یعنی رفاه عمومی . می فهمی ؟ مهندس گودرزی
آخرین اخبار