غفلت‌هایی که به قیمت جان مردم تمام می‌شوند!

علاقه عجیب راهزنان جاده به گاردریل و علائم ایمنی علاوه بر اینکه بازی با جان مردم بوده، هزینه‌های گزافی نیز به سازمان راهداری وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - نبود تابلو‌ها و حفاظ‌های ایمنی در برخی مسیرها گلایه همیشگی رانندگان بومی و عبوری در محور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان است که نبود آن‌ها منجر به بروز تصادفات ناگهانی می‌شود.

تصادفاتی که عامل اصلی آن سارقانی به شمار می‌روند که به جان مردم هم رحم نکرده و با سرقت علائم ایمنی و رانندگی و گاردریل‌ها نه تنها هزینه گزاف بر سازمان راهداری وارد کرده بلکه مردم را نیز عزادار می‌کنند، و این در حالیست که کمبود تابلو‌های نشان‌دهنده مسیر و علائم هشداردهنده در حفظ ایمنی سرنشینان بسیار ضروری است.


بیشتربخوانید


فقر و بیکاری و البته طمع برای سودجویی بیشتر بسیاری از افراد را بر آن داشته تا شبانه به دل جاده زده و با استفاده از دستگاه‌های برش نسبت به قطع تابلو‌های راهنمایی و رانندگی اقدام کنند تا پس از قلع و قمع این علائم در قالب ضایعات آهنی آن را در بازار آب کنند غافل از اینکه این اقدام جان تمامی هم‌وطنان و حتی زن و بچه آن‌ها را در همین جاده خواهد گرفت.

به چه قیمتی!

ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرقت علائم ایمنی، گاردریل و تابلو‌های هشداردهنده هزینه سنگینی را برای ایمن‌سازی مجدد به این مجموعه تحمیل می‌کند، اظهار کرد: سرقت تجهیزات ایمنی در محور‌های مواصلاتی استان از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال به این اداره کل خسارت وارد کرد.

وی افزود: علائم جاده‌ای سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک به دلالان و خریداران کالا‌های مسروقه فروخته می‌شود، در حالیکه این اداره کل برای خرید و نصب مجدد آن‌ها هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شود این درحالی است که اعتبارات ناشی از جبران خسارات می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه نبود تابلو‌های مسیرنما و هشداردهنده در جاده‌ها رانندگان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و بعضا باعث بروز حوادث رانندگی می‌شود، این اداره‌کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محور‌های مواصلاتی تحت پوشش می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه تعدادی از سارقان علائم ایمنی در محور‌های مواصلاتی استان با همکاری نیروی انتظامی در این مدت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: به منظور بررسی راهکار‌های لازم برای کاهش سرقت‌ها علائم ایمنی و فرهنگ سازی‌های لازم در این زمینه جلسه‌ای با همکاری دادیار حقوق عامه و مسئولان حوزه دادگستری استان با فرماندهان پاسگاه‌های انتظامی استان برگزار شد.

کرد تاکید کرد: برای جلوگیری از سرقت‌ها گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی استان بیشتر شده است، اما از کاربران جاده‌ای و شهروندان نیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌ای، مراتب را از طریق تماس با تلفن ۱۴۱جهت رسیدگی فوری گزارش دهند.

منبع: عصر هامون

انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار