فرانسه: رزمایش مشترک روسیه و بلاروس ما را نگران می‌کند

وزیر خارجه فرانسه رزمایش‌های مشترک روسیه و بلاروس را که به تازگی شروع شده است، محکوم کرده و آن را خشونت‌آمیز خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان - فرانسه رزمایش‌های مشترک روسیه و بلاروس را که از امروز (پنجشنبه) شروع شده است، محکوم و با اشاره به تنش‌ها، آن را سیگنالی خشونت‌آمیز معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس «ژان آیو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در این خصوص گفت: «این رزمایش بسیار بزرگ بوده و تعداد تمرینات نظامی در مرز اوکراین را به طور فزاینده‌ای افزایش داده است. این یک سیگنال بسیار خطرناک است که مارا نگران می‌کند.»

ساعاتی پیش وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش «اتحادیه مقاومت ۲۰۲۲» با حضور برخی از نیرو‌های بلاروس و همچنین دسته‌هایی از مناطق شرقی روسیه شروع شده است. این وزارتخانه هدف از این رزمایش‌ها را آماده سازی برای توقف و دفع تهاجم خارجی در چارچوب یک عملیات دفاعی عنوان کرد.

روز گذشته نیز رسانه‌های ترکیه اعلام کردند نیمه شب سه‌شنبه ۳ ناو روسیه با عبور از تنگه استانبول (بسفر) وارد دریای سیاه شدهند. وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ۶ ناو این کشور برای شرکت در رزمایش مشترک با بلاروس عازم دریای سیاه خواهند شد.

پیش از این «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده بود مقامات آمریکایی گفته‌اند که نگران رزمایش‌های روسیه و بلاروس هستند که از روز پنجشنبه آغاز می‌شود و آمریکا آن را یک اقدام تشدید کننده برای تنش می‌داند.

اخیراً کشور‌های غربی مدام روسیه را به تدارک حمله به اوکراین متهم می‌کنند. مسکو چنین اظهاراتی را رد کرد و توضیح داده است که انتشار مطالب و پُر کردن موضوع «تجاوز روسیه» در مطبوعات وفادار به واشنگتن، بهانه‌ای برای ارسال سلاح‌های ناتو به مرز‌های فدراسیون روسیه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار