آمریکا برای مقابله با چین در جزایر سلیمان سفارت راه اندازی می‌کند

مقامات آمریکا می‌گویند قصد دارند سفارت خود در جزایر سلیمان را به منظور مهار چین در اقیانوس آرام افتتاح کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان- مقامات واشنگتن به شدت نگران پیشرفت‌های چین در اقیانوس آرام و هند هستند. به همین منظور اعلام کرده اند برای مقابله با چین قصد دارند تا سفارت آمریکا را در جزایر سلیمان در اقیانوس آرام جنوبی افتتاح کنند.

به گفته خبرگزاری فاکس ۲۸ مدیا، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای این اطلاعیه را به سمع کنگره رسانده و از مقامات قانونگذار خواسته تا با این اقدام موافقت کنند.

این خبر در حالی منتشر شده که آنتونی بلینکن این روز‌ها در سفری به کشور‌های حاشیه اقیانوس آرام و هند قرار است با مقامات این کشور‌ها در مورد مسائل منطقه‌ای دیدار و گفتگو کند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جزایر سلیمان نقش مهمی در جنگ جهانی دوم در کنار آمریکا داشت. واشنگتن نمی‌خواهد ارتباط خود با این جزیره را در زمانی که خطر تسلط چین بر منطقه وجود دارد از دست بدهد.

در ادامه این بیانیه تاکیده شده است: دولت چین درصدد ارتباط گیری و همکاری‌های گسترده با نخبگان و سیاستمداران برجسته در جزیره سلیمان است.

جزیره سلیمان یکی از کشور‌های حاشیه‌ای اقیانوس آرام است که همراه با دولت چین مخالف استقلال طلبی تایوان است. آمریکا پیشتر به مدت ۵ سال در جزایر سلیمان سفارتخانه رسمی داشت، ولی در سال ۱۹۹۳ آن را تعطیل کرد.

وزارت خارجه آمریکا در نامه خود به کنگره اعلام کرده است: دولت چین در دنبال تعامل گسترده با رهبران و مقامات دولتی جزایر سلیمان با وعده تخصیص بودجه‌های زیرساختی و انجام پروژه‌های عظیم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
غربیا به نفعشونه با چین درنیافتن والا هزار تا هزارتا قایق پر از پناه جو میریزه سرشون
آخرین اخبار