بهره برداری از سد تاج امیر دلفان تا پایان ۱۴۰۱

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: عملیات اجرایی سد تاج امیر شهرستان دلفان ۶۶ درصد پیشرفت کاری دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان ۱۴۰۱ بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد - به گفته احمدرضا دالوند در بازدید از روند احداث سد تاج امیر دلفان گفت: منابع مالی لازم برای تکمیل این سد از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به لرستان تامین شده است.

وی بدون اشاره به مبالغ ریالی این طرح با تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی دلفان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در ساخت این سد ادامه داد: انتظار می‌رود این مهم با تدابیر اندیشیده شده و هماهنگی‌های لازم از طرف فرمانداری دلفان میسر گردد.

اصغر قهرمانی سرپرست فرمانداری دلفان نیز با اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای همکاری با مجری طرح سد تاج امیر گفت: باید با همدلی و همکاری، این طرح را تکمیل کرد تا بخش مهمی از مشکلات مردم در خصوص کشاورزی برطرف شود.

"تاج امیر" تنها سد در دست ساخت شهرستان دلفان است که عملیات اجرایی آن مرداد ماه سال ۱۳۹۵ طی قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیا آغاز شد.

ارتفاع این سد از بستر رودخانه ۵۰ متر، طول تاج ۲۲۵ متر، عرض تاج هشت متر و حجم مخزن ۸/۵ میلیون متر مکعب خواهد بود و هدف از اجرای این طرح، تامین آب شرب و صنعت بخشی از جمعیت شهر نورآباد و تنظیم بهینه آب زراعی برای اراضی پایین دست سد عنوان شده است.

پیش از این مسولان اعلام کرده اند در صورت تکمیل پروژه و بهره برداری ازسد تاج امیر برای حدود ۶۵۰ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.