رویش ساختمان پنج طبقه در حاشیه رودخانه نسارود + فیلم

فرماندار رامسر گفت: ساختمان پنج طبقه ای که در حاشیه رودخانه نسارود در حال ساخت است تخریب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-محمد آزاد درباره ساخت یک واحد ساختمان پنج طبقه در ۲ متری رودخانه نسارود در روستای آزارچال رامسر، گفت: با توجه به اینکه این ساختمان در حاشیه رودخانه ساخته شده متولی حوزه رودخانه هم امور منابع آب است.

حریم رودخانه‌های طبیعی چه آب آن فصلی و چه دایمی باشد بین ۱ تا ۲۰ متر است و هر گونه ساخت و ساز  و دخل و تصرف در آن ممنوع است.

بر اساس ماده ۱۳ آیین نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه‌ها مصوب ۱۳۷۹ هر نوع تصرف در بستر و حریم منوط به موافقت کتبی وزارت نیرو است و اگر نهاد‌ها یا موسسات بدون استعلام از وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای، پروانه ساختمان در بستر و یا حریم رودخانه‌ها به اشخاص داده باشند، در این صورت متصرف باید ظرف مدت معینی که وزارت نیرو اعلام می‌کند نسبت به تخلیه و قلع آن اقدام کند، در غیر این صورت با اجازه دادستان نسبت به تخلیه و قلع آن اقدام خواهد کرد.

به گفته فرماندار رامسر اداره امور آب بر اساس تبصره ۴ ماده ۲ قانون تقسیم عادلانه آب برخوردهای لازم را انجام داده و  پروسه قضایی تخریب این ساختمان در حال سپری شدن است که قطعا طی چند روز آینده نسبت به تخریب آن اقدام خواهد شد. 

رودخانه نسارود رودخانه دائمی است که از ازاره جاری می‌شود و بخشی از آب سد میجران در رامسر را تامین می‌کند

ساخت وساز  این ساختمان در حاشیه این رودخانه سبب انتقاد اهالی منطقه شده است و مردم خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی و قضایی برای جلوگیری از ادامه ساخت آن شده اند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
همچین ساختمونی یهویی رویش نمیکنه برادر، حداقل هشت ماه کار انجام شده اینهمه پی کنی، سیمان ماسه و غیره....مسئولین خواب بودن الان که ساخت فهمیدن
آخرین اخبار