تصاویری از اولین ماهی ساخته دست بشر + فیلم

اولین ماهی مصنوعی که از سلول‌های بنیادی مشتق شده از ماهیچه‌ی قلب انسان درست شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - محققان دانشگاه هاروارد با همکاری محققان دانشگاه اموری (Emory) اولین ماهی بیوهیبریدی خودکار را از سلول‌های بنیادی مشتق شده از سلول‌های ماهیچه‌ای قلب انسان ساختند.

این ماهی مصنوعی با بازسازی انقباض عضلات قلب در حال تپش، شنا می‌کند و محققان را یک گام به ساخت پمپ عضلانی مصنوعی پیچیده‌تر و همچنین ایجاد بستری برای مطالعه بیماری‌های قلبی مانند آریتمی نزدیک می‌کند.

 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
بنام خداوند جان وخرد :
رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند . درود و خداقوت بر دانشمندان پژوهشگران که در خلقت خداوند جل جلاله می اندیشند و به فرمولها و عناصر سازنده موجودات دست می یابند برای درمان بیماریهای مختلف انسانی ولی بدانید که در نهایت شما نمی توانید روح را بسازید و نمی توانید جلوی مرگ مخلوقی را بگیرید و نمی توانید مخلوق مرده ایی را بی اذن خداوند جل جلاله زنده کنید و بهش روح ببخشید حتی حرکت کردن همین ماهی در آب به اذن الله جل جلاله بوده است شک نکنید و هرگز به خودتان مغرور نشوید که شما انسانها به این ماهی جان و تحرک داده اید شما به علوم اندکی دست یافتید که خداوند جل جلاله برای سرگرمی شما این علوم را در اختیارتان قرار داده است و شکر گذار خداوند جل جلاله باشید . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
فتبارک الله احسن الخالقین
آخرین اخبار