اهتمام ویژه مجلس به رونق تولید و رفع موانع بنگاه‌های اقتصادی

نماینده سپیدان و بیضاء در مجلس با اشاره به اهتمام ویژه مجلس به توجه تولید و رفع موانع بنگاه‌های اقتصادی، گفت: باید بپذیریم که برخی از سیاست گذاری‌ها نیاز به اصلاح دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محسن علیزاده در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع شهرستان سپیدان که با حضور معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، بر ضرورت تحقق شعار سال تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» تأکید کرد.

او گفت: انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب از میان همه اولویت‌هایی که در کشور وجود داشت علاوه بر اینکه به ضرورت توجه مضاعف همه دستگاه‌های اجرایی ومقامات مسئول وقانون گذار به ارتقاء ظرفیت‌های تولید کشور بعنوان تنها علاج عبور از شرایط کنونی اشاره دارد، گویای این است که سیاست گذاری‌ها برای ظرفیت‌های تولیدی و سرمایه گذاری و ارتقای توان ساخت تولید داخلی بدون پشتیبانی تولید، بدون رفع مشکلات وموانع پیش روی واحد‌های اقتصادی امکان پذیر نیست.

علیزاده با اشاره به اهتمام ویژه مجلس یازدهم و دولت سیزدهم به توجه تولید و رفع موانع بنگاه‌های اقتصادی، گفت: باید بپذیریم که برخی از سیاست گذاری‌ها نیاز به اصلاح دارد، اما وقتی یک سیاست گذاری به صورت صحیح انجام می‌شود، باید این سیاست گذاری‌ها در تمام ارکان آن مجموعه رعایت شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار پولی و بانکی، اصلاح ساختار امور مالیاتی، اصلاح ساختار صنعت بیمه و اصلاح ساختار اداری کشور را از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری برشمرد.

او گفت: مجلس یازدهم گام‌های اساسی را در این مسیر برداشته و اقدامات خوبی نیز در دولت سیزدهم شکل گرفته تا بتوانیم این موانع ومشکلات را به حداقل برسانیم.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز به گروه بندی نمایندگان در سطح منطقه‌ای، ملی و ملی-منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: بعضی از نمایندگان، نماینده منطقه‌ای هستند و تنها پیگیر مسائل و مشکلات مردم حوزه خود هستند و برخی نیز نمایندگان ملی محسوب می‌شوند و تنها مسائل ومشکلات سیاسی را دنبال می‌کنند، اما برخی از نمایندگان نیز هم ملی هستند و هم منطقه‌ای که و هر دو کار را دارند که کار این عزیزان خیلی سخت‌تر از دو گروه اول است و به حمدالله نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضاء جزء این دسته هستند که هم دارای ویژگی منطقه‌ای هستند و هم ویژگی ملی که توانسته است در فصل اول حضور خود در مجلس جایگاه‌های خوبی در سطح ملی داشته باشند.

هادی قوامی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان سپیدان در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، گردشگری و کشاورزی، گفت: ایران عزیز ما به لحاظ موقعیت‌هایی که دارد یک جهان است که استفاده صحیح از این موقعیت‌ها باعث می‌شود تحریم‌ها بر روی ما اثری نداشته باشد.

قوامی گفت: با ظرفیتی که مجلس شورای اسلامی ایجاد کرد، برای نخستین بار منابع خوبی برای پرداخت تسهیلات از تبصره ۱۸ قانون بودجه سنواتی اختصاص یافته است.

او گفت: حداقل از این منبع ۳۲ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ نزدیک به هزار میلیارد تومان سهم استان فارس است که با استفاده از منابع بانکی حداقل ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان و بلند مدت در اختیار سرمایه گذاران این استان گذاشته می‌شود.

قوامی گفت: در این جلسه همچنین برای شهرستان سپیدان و بیضاء هم مصوب شد با کمک نماینده و مسئولان شهرستان سهمیه‌ای مشخص شود تا طرح‌های دارای توجیه اقتصادی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

او گفت: با ابلاغ دستورالعمل این تسهیلات و همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل روند پرداخت برای حداقل ۷ طرح در استان فارس در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری آغاز شده است.

قوامی در خصوص مشکل مالیات فعالان اقتصادی به خصوص در بخش گردشگری این استان و شهرستان در شرایط کرونا گفت: برای حمایت از فعالان عرصه گردشگری میزان مالیات در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را ۵ درصد کاهش دادیم.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد گفت: برای تولید کنندگان هم ۵ درصد مالیات کاهش پیدا کرده است و برای کسبه، اصناف و فعالان اقتصادی هم میزان مالیات براساس عملکرد سال ۹۸ درنظر گرفته می‌شود.

فرماندار سپیدان نیز به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت اشاره کرد و گفت: شهرستان سپیدان در حوزه صنعتی، گردشگری و کشاورزی در طول سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است به گونه‌ای که در حوزه گردشگری دارای ۳۲ منطقه گردشگری، ۶ منطقه نمونه گردشگری، ۱۶ آثار ملی و بیش از ۴۰۰ مجموعه تفریحی و گردشگری است.

حسن همتی با بیان اینکه شهرستان سپیدان در حوزه صنعت سومین قطب صنعتی استان محسوب می‌شود، گفت: در حوزه تولید و بسته بندی آب معدنی ۱۶ واحد فعال و ۱۵ مجموعه مجوز فعالیت و بهره برداری گرفته‌اند و در حوزه کشاورزی به حول و قوه الهی در چند سال آینده دیگر قطب گلخانه استان فارس تبدیل خواهیم شد و در حوزه گردشگری نیز با برداشتن موانع، سپیدان بعنوان شهرستان ویژه گردشگری در استان مطرح خواهد شد.

او همچنین خواستار رفع برخی از مشکلات حوزه صنعت در سطح کشور شد و گفت: برخی از مشکلات واحد‌های تولیدی شهرستان در کارگروه رفع موانع شهرستان مرتفع و برخی نیز به همت نماینده محترم در سطح استان پیگیری و مرتفع شده است و تعدادی از آن‌ها در سطح ملی قابل حل است که توجه ویژه مسئولین کشوری را می‌طلبد.

گفتنی است، در این جلسه مسائل و مشکلات صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی حاضر در جلسه در چهار کارگروه تخصصی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار