پیش بینی بارش پراکنده در استان همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بارش پراکنده باران در شمال استان رخ خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- محمدحسن باقری شکیب گفت:با ورود سامانه ضعیف بارشی به استان، بارش پراکنده باران تا ۲۴ ساعت آینده شمال استان را فرا می‌گیرد.

به گفته او بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت ابری تا قسمتی ابری همراه با بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: این بارش‌ها ضعیف است و قابل ملاحظه نیست.

باقری شکیب در ادامه گفت: با خروج سامانه بارشی تا یکشنبه آینده بارشی نداریم که پس از آن با ورود سامانه جدید بارشی به شکل باران و در ارتفاعات برف استان همدان را فرا می‌گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دما تا چند روز آینده تغییرات محسوسی ندارد، اما در هفته آینده روند دمای روزانه در نقاط مختلف استان افزایشی است و بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

به گفته باقری شکیب، نهاوند با ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و همدان و بهار با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

اوگفت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان در این مدت نیز به ترتیب ۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و چهار درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.