صادرات یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون دلاری کالا از مرز‌های کرمانشاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون دلار کالا از مرز‌های کرمانشاه در ۹ ماه سپری شده از امسال در استان صادر شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- محسن دارابی گفت : با احتساب صادرات گاز، سهم کرمانشاه از صادرات ایران به عراق ۵۴ درصد و بدون احتساب گاز ۴۳ درصد است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این مدت بیش از یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار گاز از کرمانشاه صادر شده است، در این مدت سهم استان از کل صادرات ایران ۱۱ درصد بوده است.

عراق عمده‌ترین شریک تجاری صادراتی کرمانشاه است پس از آن افغانستان دومین شریک تجاری ما محسوب می‌شود و بعد از این ۲ کشور، پاکستان، ترکیه، امارات و آذربایجان سایر شرکای تجاری ما هستند.

از صادراتی که در ۹ ماه امسال از مرز‌های کرمانشاه انجام شده، از نظر ارزشی سهم پرویزخان ۳۷ درصد، سهم سومار ۱۹ درصد، سهم شیخ صله ۱۶ درصد و مابقی سهم شوشمی بوده است.

 از صادرات ۱.۹ میلیارد دلاری امسال حدود ۸۰۲ میلیارد دلار آن از گمرکات استان اظهار شده است، در این بخش بیشترین سهم بر اساس ارزش یه ترتیب برای گمرکات پرویزخان، کرمانشاه، خسروی، شوشمی و شیخ صله بوده است.

تعداد کامیون‌های صادراتی که در ۹ ماه امسال به سمت مرز‌های استان خروج شدند ۲۴۰ هزار دستگاه است به طور میانگین در هر روز کاری از مرز پرویز خان ۳۷۸ کامیون، مرز خسروی ۲۲۲ کامیون، مرز سومار ۲۱۱ کامیون، مرز شوشمی ۱۰۱ کامیون و مرز شیخ صله ۱۷۰ کامیون تردد داشته است.

سهم بخش کولبری در ۲ مرز شیخ صله و شوشمی از تجارت خارجی استان در ۹ ماه امسال ۲۴ میلیون دلار است در این مدت در مرز تیله‌کوه سرپل ذهاب فعالیت کولبری نداشتیم.

عمده کالا‌های بخش کولبری شامل کولر گازی، رینگ لاستیک، چرخ گوشت، تستر، چای ساز، آب‌میوه‌گیری، ظروف شیشه‌ای و سایر کالا‌ها است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار