هلند از گوگل و اپل شکایت کرد

یک بنیاد هلندی به دنبال جبران خسارت توسعه دهندگان و مصرف کنندگان به دلیل پرداخت‌ها در اپلیکیشن‌های اپل و گوگل است.

باشگاه خبرنگاران جوان - اپل (AAPL.O) و گوگل پس از اینکه با کارآفرین هلندی الکساندر کلوپینگ شروع به همکاری کردند، با یک شکایت جدیدر  هلند بر سر اتهامات فروشگاه‌های اپلیکیشن روبرو هستند.

به گزارش رویترز، این اقدام که هنوز قبل از هر جلسه دادگاه با موانع قانونی روبرو است، منعکس کننده انتقادات فزاینده در مورد این موضوع است که این دو شرکت چقدر از توسعه دهندگان برای پرداخت در فروشگاه‌های اپلیکیشن خود دریافت می‌کنند. این در حالی است که هلند به عنوان یک حوزه قضایی برای پیگیری شکایات علیه شرکت‌های چند ملیتی به طور فزاینده‌ای محبوب شده است.

کلوپینگ یکی از بنیانگذاران Blendle است، یک پلتفرم دیجیتال که کاربران را قادر می‌سازد مقالات خبری جداگانه را بخرند، او این پلتفرم را در سال ۲۰۲۰ فروخت. وی گفت که توسعه دهندگان بیشتر از شیوه‌های فروشگاه برنامه شکایت کرده اند. اپل به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخی نداد. سخنگوی آلفابت (GOOGL.O) که مالک گوگل است، اظهار نظر فوری نداشت، اما گفت که این شرکت هزینه‌ها را در Google Play کاهش داده است. در این مرحله از دادرسی دسته جمعی هلند اخطار رسمی به اپل و گوگل ارسال کرده است.

شرکت اپل

راب اوخویسن، مدیر استراتژی هاوسفلد، گفت که گام بعدی ارائه شواهد به دادگاه منطقه آمستردام در ماه آوریل خواهد بود. اگر قاضی موافقت کند، دادگاه بررسی ماهیت شکایت را آغاز می‌کند. بسیاری از وکلا اعلام کرده اند که هلند در حال تبدیل شدن به یک قطب برای شکایت علیه شرکت‌های چندملیتی است. موارد اخیر شامل اقدام ۳۳۹ میلیون دلاری در ماه گذشته علیه ایرباس همچنین حکمی که سال گذشته درارتباط با شرکت شل منتشر شد که به شل دستور داد تا انتشار کربن خود را کاهش دهد.

اپل قبلاً توسط مقامات هلندی به دلیل فروشگاه اپلیکیشن‌هایش تحت تعقیب قرار گرفته بود. در ماه دسامبر، اداره مصرف کنندگان و بازار‌ها (ACM) به اپل دستور داد که این امکان را برای توسعه دهندگان برنامه دوستیابی فراهم کند تا گزینه‌های پرداخت غیر اپل را در هلند ارائه دهند. اپل، که درخواست تجدید نظر دارد، چهار بار جداگانه به دلیل عدم رعایت قوانین، ۵.۷ میلیون دلار جریمه شده است که آخرین بار آن در روز دوشنبه بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار