با معرفی هیئت داوران؛

آغاز به کار مرحله نهایی سومین جشنواره استانی تئاتر ماه در بیجار

سومین جشنواره استانی تئاتر ماه – وتار از امروز با معرفی دکتر حمید رضا نعیمی، نادربرهانی مرند و فرهاد قائمیان به عنوان داوران مرحله نهایی باحضورگروه‌های راه یافته به مرحله نهایی در بیجار آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - رییس حوزه هنری کردستان گفت: جشنواره وتار که قرار بود در ۳ بهمن ماه در بیجار برگزار گردد علی رغم آمادگی کامل برگزاری بدلیل شرایط جوی ایجاد شده به ناچار به تعویق افتاد و خوشحالیم که اعلام کنیم با حمایت رئیس حوزه هنری استان کردستان و فرماندار شهرستان بیجار و دیگر مسئولین استانی این جشنواره از فرداد پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه به مدت ۳ روز به میزبانی شهرستان بیجار برگزار می‌گردد.

امین مرادی ضمن اشاره به روند جشنواره گفت: در این دوره ۱۸ گروه نمایشی استان با ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره اعلام آمادگی خود را جهت حضور اعلام کردند که در بازبینی حضوری صورت گرفته توسط هیئت بازبین متشکل از حسن ترقی، علیرضا همتیان و داریوش رفعتی ۷ اثر از شهر‌های سنندج، دیواندره، قروه و بیجار به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کردند.

او می گوید: سه هنرمند برجسته عرصه هنر‌های نمایشی دکتر حمید رضا نعیمی، نادر برهانی مرند و فرهاد قائمیان است که در دو روز ۲۸ و ۲۹ بهمن در سالن‌های مجتمع امیر نظام گروسی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجانان بیجار آثار این دوره را داوری و نفرات برگزیده را در بخش‌های مختلف جشنواره معرفی می‌کنند.

رییس حوزه هنری کردستان گفت: اختتامیه جشنواره صبح روز شنبه ۳۰ بهمن ماه با تجلیل از برگزیدگان این دوره در محل سالن شماره ۱ پردیس سینمایی آزادی بیجار با رعایت کامل شیوه نامه‌های دوران کرونا برگزار می‌ شود.

 حمیدرضا نعیمی نمایشنامه‌نویس، بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد اسلامی، هنر و معماری است.

او تا کنون جوایز متعددی از جمله جایزه ویژه‌ی فیلمنامه‌نویسی برای فیلمنامه بلند داستانی"مخمصه" از یازدهمین جشنواره بین‌المللی روستا، جایزه اول نمایشنامه نویسی ازدوازدهمین جشنواره سراسری دانشجویان برای نمایشنامه «وعده‌گاه نهنگ‌ها»، لوح تقدیر به عنوان نمایشنامه‌نویس فعال در"روز جهانی تیاتر"، جایزهٔ اول نمایشنامهٔ اقتباسی برای نمایش"مکبث" از بیست و سومین جشنوارهی بین‌المللی فجر، جایزه اول نمایشنامه‌نویسی از اولین جشنواره‌ی سراسری نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان برای نمایشنامه «قصه‌ی خوب خدا» و جایزه‌ی نمایشنامه‌نویسی برتر از سومین جشنواره تیاتر ماه برای «امشب دیگر مهره‌های پشتم نی‌لبک می‌زنند» را دریافت کرده‌است.

نادر برهانی متولد ۱۳۴۹، نویسنده، کارگردان و بازیگر ایرانی است که کارشناسی مدرک نمایش با گرایش ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد نمایش با گرایش بازیگری و کارگردانی را از دانشکده سینما و تئاتر دانشکده هنر دریافت کرده است.

او در نمایش­های "در منطقه جنگی"، "پالتو"، “ المیرا در آتش”، “شب‌های آوینیون"، "شب‌های انتظار" و "مرد مومی" و"جزیره" به عنوان بازیگر و در نمایش­های "زندگی"، "پائیز"، "تولد"، "چیستا"، "مرغابی وحشی"، "تهران زیر بال فرشتگان"، "کابوس‌های یک پیرمرد بازنشسته‌ی ترسو"، "رومولوس"، "رویای هالیوود"، "نوشته"، "جزیره"، "مرد مومی"، "شکارگاه ممنوع"، "تیغ کهنه"، "نسیم حضور"، "یک راز کوچک" و "باغ زیتون" به عنوان کارگردان حضور داشته است.


برهانی مرند جوایز متعددی از جمله "جایزه سوم کارگردانی از جشنواره تئاتر فجر برای نمایش «تیغ کهنه» "، "جایزه دوم نمایشنامه نویسی و سوم کارگردانی از جشنواره تئاتر فجر برای نمایش «پاییز» "، "جایزه دوم نمایشنامه‌نویسی از جشنواره تئاتر فجر برای نمایشنامه «ببین چه برفی می‌آید» ” و "لوح تقدیر بازیگری از جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش «شب‌های آوینیون» ” را دریافت کرده است.

 فرهاد قائمیان در سال ۱۳۴۴ در اردبیل محله عالی قاپو متولد شد.او علاوه بر فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی، بازیگری و کارگردانی تئاتر را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

این هنرمند کردستانی سال ۷۷ برای بازی در فیلم هیوا نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.

۲۶ فیلم سینمایی ازجمله، و بیش از ۲۰ سریال تلویزیونی از جمله گاندو و بچه مهندس ۳ و ۴ در کنار حضور در صحنه‌های تئاتر و نمایش از جمله فعالیت‌های این هنرمند محسوب می‌گردد.

سومین جشنواره استانی تئاتر ماه – وتار با دبیری امین مرادی از ۲۸ تا ۳۰ بهمن در بیجار برگزار می‌ شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.