یک روز مانده به پایان ضرب الاجل آزاد سازی سواحل

دو کیلومتر از نوار ساحلی هنوز آزاد نشده است

ضرب الاجل آزادسازی سواحل در حالی فردا پایان می‌یابد که دو کیلومتر از نوار ساحلی تحت تصرف دستگاه‌های دولتی هنوز آزاد نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- علیخانی معاون امور عمرانی استانداری مازندران گفت: ۴ درصد از نوار ساحلی دریای خزر در مازندران معادل ۱۹ کیلومتر به صورت غیر مجاز در تصرف دستگاه‌های دولتی بود که ۲ کیلومتر آن به دلایل مختلف از جمله عدم هماهنگی دستگاه‌ها و زمان بر بودن این پروژه هنوز آزاد نشده است.

حجت الاسلام رئیسی دهم بهمن در دستوری که به اعضای هیات دولت نیز ابلاغ شده بود، تاکید کرد همه دستگاه‌های دولتی که به صورت غیرمجاز مناطقی از ساحل را در تصرف خود دارند موظف هستند حداکثر تا ۲۰ روز آینده نسبت به آزادسازی، تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از ساحل اقدام کنند.

به گفته معاون امور عمرانی استانداری مازندران مهلت دیگری برای آزاد سازی سواحل قرار نیست تعیین شود بلکه با حکم دستگاه قضایی نسبت به قلع و قمع ساختمان‌های غیر مجاز در حریم ۶۰ متری ساحل اقدام خواهد شد.

او افزود: ستاد ساماندهی سواحل قرار است نسبت به ایجاد معابر ورودی به سمت سواحل، ایجاد صنایع مرتبط با دریا، ایجاد پیاده راه‌ها، مبلمان ساحلی و طرح‌های ورزشی در سواحل آزاد شده اقدام کند.

۱۵ ستاد عملیاتی آزادسازی سواحل در ۱۵ شهرستان ساحلی مازندران زیر نظر فرمانداران تشکیل شده است تا سواحل آزاد شده را برای استفاده عموم مناسب سازی کنند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
آزادسازی برای استفاده عموم بله،ویرانگری و تخریب غیر اصولی خیر.
آخرین اخبار