تشکیل ۵۸۵ فقره پرونده تخلف صنفی در حوزه محصولات کشاورزی قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در گشت‌های نظارت بر عرضه و بازرسی بر بازار محصولات کشاورزی استان تاکنون ۵۸۵ فقره تخلف شناسایی و پرونده آن‌ها به تعزیرات ارجاع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - رضا افلاطونی در کارگروه مشترک امنیت غذایی و تنظیم بازار استان با اشاره به تشکیل ۵۸۵ فقره پرونده تخلف صنفی در حوزه محصولات کشاورزی قزوین ، گفت : این آمار مربوط به نظارت‌های انجام شده بر بازار از سوی جهاد کشاورزی پس از عهده دار شدن نظارت و بازرسی در این حوزه از پاییز امسال بوده است.

 ۲۷۴ پرونده تشکیل شده مربوط به شهرستان قزوین، ۱۲۱ فقره مربوط به بویین زهرا و آوج، ۹۲ پرونده مربوط به البرز و ۷۳ پرونده نیز به شهرستان تاکستان اختصاص داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به آمار کشفیات کالای قاچاق قرارگاه امنیت غذایی استان اشاره کرد و گفت: در حوزه کود و سم ۲۵ فقره بازرسی انجام شده و یک مورد کالای قاچاق با ۱۵ قوطی و ۱۸ بسته کود و سم کشف شده است.

 در حوزه نهاده‌ها و خوراک دام نیز ۱۶۰ فقره بازرسی انجام شده که حاصل آن کشف پنج مورد کالای قاچاق در مجموع به میزان ۵۵۰ تن بوده است.

در حوزه آرد نیز ۱۲۰ فقره بازرسی به انجام رسیده و ۵۲۰ کیسه آرد قاچاق و یا عرضه خارج از شبکه کشف شده و در حوزه برنج نیز ۸۹ فقره بازرسی انجام شده و یک محموله ۱۳.۵ تنی به ظن قاچاق کشف شده و پرونده آن به تعزیرات ارجاع شده است.

 در راستای تامین امنیت غذایی جامعه، علاوه بر نظارت بر تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در حوزه محصولات کشاورزی از طریق پشتیبانی از تولیدکنندگان، نظارت‌های لازم را از طریق بازرسی بر بازار برای توزیع مناسب و بدون مشکل این محصولات با قوت در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.