افزایش ۹ برابری کسب و کار‌های خانگی در کرمانشاه

از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۷۰ فقره مجوز مشاغل خانگی بصورت الکترونیکی در استان کرمانشاه صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- رئیس اداره اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: برای صدور این تعداد مجوز ۷۷۶ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

فروزان نظری گفت: صدور مجوز‌های راه اندازی مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته ۹ برابر شده است.

این مشاغل در زمینه‌های صنایع دستی، تولید و خدمات کشاورزی، دامپروری و شیلات، فعالیت‌های تولیدی و صنعتی، فعالیت‌های فرهنگی وهنری، کسب و کار‌ با گرایش فناوری اطلاعات و سایر خدمات در قالب ۳۲۳ رشته دسته بندی و در حال افزایش است.

 از سال ۱۳۹۰ قانون ساماندهی وحمایت از مشاغل خانگی اجرایی و تاکنون ۳۳ هزار و ۷۱۲ مجوز مشاغل خانگی به صورت مستقل وپشتیبان در استان کرمانشاه صادرشده است.

 سقف تسهیلات قابل پرداخت، اشخاص مستقل یک میلیارد ریال و برای اشخاص پشتیبان وپیشران ۲۰ میلیارد ریال (برای اشتغال حداقل ۲۰ نفرتحت پوشش) است؛ تسهیلات قرض الحسنه بصورت سالیانه با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله پرداخت می‌شود.

 صدور مجوز مشاغل خانگی از سال ۱۳۹۹ به صورت الکترونیکی انجام شده است. پس از ثبت نام متقاضیان در سامانه مشاغل خانگی به آدرس الکترونیکی mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir و بررسی و تأیید، متقاضیان به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی‌ می‌شوند.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار