۴ هزار جوان گلستانی سال آینده خانه دار می شوند

مدیرکل بنیادمسکن گلستان از خانه دار شدن هزار جوان گلستانی در سال آینده خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - سیدمحمد حسینی گفت: قبل از اجرای طرح نهضت ملی مسکن، طرحی را برای تأمین مسکن جوانان به صورت پایلوت در استان ویژه دهک‌های ۴ تا ۷ درآمدی در استان را شروع کردیم تا با حمایت و پیشتیبانی مالی و فنی بنیادمسکن، بخشی از جوانان در روستا‌ها صاحب خانه شوند.

او گفت: هدف از اجرای این طرح ،حفظ و ماندگاری جمعیت در روستاها، جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی و مهاجرت معکوس است.

حسینی می گوید: ۱۷ هزار نفر در استان برای این طرح متقاضی شدند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر متقاضی مسکن جوانان در روستا‌ها و حدود ۷ هزار متقاضی در شهر‌های با کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت بودند.

او می گوید: پیش از پایش ثبت نام شدگان حدود ۶۰ درصد افراد واجد شرایط طرح مسکن جوانان شناخته شدند.

حسینی گفت: ساخت مسکن جوانان در روستا‌های استان به سه شیوه خود مالکی، گروه ساخت و انبوه سازی (بنیادساخت) در حال اجراست.

او گفت:حدود هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی مسکن جوانان به روش خود مالکی بودند و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، سهمیه شهرستانی نیز ابلاغ شده است.

حسینی گفت:هزار نفر برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که برای اغلب آن‌ها پروانه ساخت صادر شده است و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت نیزبه این متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: حدود ۸۰۰ متقاضی که بدون مسکن و  زمین بودند نیز در قالب گروه ساخت ساماندهی شدند.

او می گوید: در این روش قطعه زمینی به قیمت دولتی و تسهیلات کم بهره ۲۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان داده می‌شود ضمن اینکه طراحی نقشه‌ها نیز از طریق بنیادمسکن انجام خواهد شد.

به گفته حسینی برای واحد‌های مسکونی که در قالب گروه ساخت احداث خواهند شد ۱۶۰ هزار مترمربع زمین مورد نیاز است که در حال تأمین آن هستیم.

او گفت: در روش انبوه سازی نیز حدود ۲ هزار نفر متقاضی مسکن جوانان هستند که این افراد هم بدون مسکن و زمین برای ساخت  و متقاضی احداث واحد‌های خود ازطریق بنیادمسکن هستند.

به گفته حسینی روش انبوه سازی در مرحله  نخست در ۱۴۰ روستای اولویت دار استان اجرا می‌شود.

او گفت: برای واحد‌های مسکونی که در قالب انبوه سازی ساخته خواهند شد، زمین تأمین شده و برای هزار واحد مسکونی نیز پروانه صادر شده است.

حسینی گفت: ۳۲۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان روش انبوه سازی طرح مسکن جوانان پرداخت می‌شود.

او گفت: تا مرحله سفت کاری، بنیاد مسکن احداث این واحد‌ها را انجام خواهد داد و امیدواریم بتوانیم تا هفته دولت سال آینده، این واحد‌های مسکونی را بسازیم و تحویل مردم دهیم.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان می گوید: در طرح مسکن جوانان امسال برای ۴ هزار واحد مسکونی برنامه داریم و مدت ساخت این واحد‌ها نیز یک ساله است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.