تشکیل پرونده فروش برنج تقلبی در بازرگام

مدیر نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تشکیل پرونده فروش ۲۵ تن برنج تقلبی در بازرگام، خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - بازرگام که برای توزیع کالا‌های تنظیم بازاری و باقیمت مناسب به مردم تشکیل شده بود خود گرفتار تقلب شده و آن طور که جهاد کشاورزی استان اعلام کرده است، یک پرونده فروش ۲۵ تن برنج تقلبی در بازرگام تشکیل شده است.

فروش برنج هندی در بسته بندی برنج پاکستانی و با قیمت برنج پاکستانی توسط شرکت اینترنتی بازرگام که با هدف توزیع کالای تنظیم بازاری در منازل مردم تشکیل شده بود، از هفته‌ها قبل در حال رصد و پیگیری بود؛ موضوعی که با تماس‌های مردمی حالت جدی تری به خود گرفت.

ناصر شعربافیان گفت: شرکت بازرگام ۲۵ تن از برنج‌های هندی را با نشان برنج پاکستانی توزیع کرده که برای همه این ۲۵ تن پرونده تقلب تشکیل شده است.

مدیر نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: عمده برنجی که در مشهد توزیع شده از محل سهمیه‌های شرکت بازرگانی دولتی، توسط شرکت بازرگام بوده و این سهمیه در کشور از تهران تخصیص داده شده، اما برنج از انبار مشهد تحویل گرفته شده است که این انبار مربوط به اداره کل غله و خدمات بازرگانی به عنوان زیر مجموعه شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی و مربوط به جهاد کشاورزی است.

او گفت: به این دلیل که شرکت بازرگام سهمیه فروش برنج را در استان خراسان رضوی از انبار مشهد تحویل گرفته بود ما این موضوع را هم از انبار شرکت بازرگام و هم از انبار شرکت غله پیگیری کردیم.

شعربافیان گفت: راجع به شکایت‌های مردمی در باره این برنج‌ها چند پیش فرض می‌تواند وجود داشته باشد، اول این که شرکت غله استان معتقد است باید نمونه برنج‌های موجود در انبار خودشان را آزمایش کنند و بر اساس آزمایش بگویند موجودی داخل آن هندی است یا پاکستانی و به ظاهر نمی‌شود این موضوع را تشخیص داد.


بیشتر بخوانید


او می‌گوید: مقرر شد این آزمایش توسط اداره کل غله انجام شود، از طرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تکلیف پیدا کرد که از برنج‌ها در محل انبار شرکت غله آزمایش بگیرد و نتیجه آزمایش اعلام شود، علاوه بر این دو روش که در دست اقدام قرار گرفت ما مسیر سومی را نیز پیگیری کردیم، مردمی که از این موضوع شکایت داشتند نمونه برنج‌هایی را که تحویل گرفته بودند به ما ارائه دادند، کارشناسان ما نیز برای برررسی به شرکت بازرگام مراجعه کردند و نمونه‌هایی که مردم به ما تحویل دادند با نمونه‌های موجود در این شرکت مقایسه شد.

مدیر نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در ادامه از محل شرکت بازرگام نمونه گیری کردیم و برای بررسی نمونه‌ها در اختیار خبرگان بازار قرار دادیم، همچنین مقداری از نمونه‌ها را در اختیار اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی مشهد قرار دادیم و بعد از بررسی ۵ کارشناس خبره اتحادیه به ما به صورت مکتوب اعلام شد که این نمونه برنج، برنج هندی است که رنگ نباتی دارد.

او گفت: بنابراین ما با همین میزان از علم و آگاهی با توجه به شکایات متعدد مردمی، پرونده شرکت بازرگام را مبنی بر تقلب تنظیم کردیم و به تعزیرات حکومتی تحویل دادیم، منتظر پاسخ آزمایش اداره کل غله و اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز هستیم تا اقدام بعدی را در دستور کار قرار دهیم.

ارسال پرونده برنج تقلبی به تعزیرات استان

شعربافیان گفت: شرکت بازرگام ۲۵ تن از برنج‌های هندی را با نشان برنج پاکستانی توزیع کرده که برای همه این ۲۵ تن پرونده تقلب تشکیل شده است.

او گفت: این شرکت بعد از ورود ما سهمیه دیگری از انبار تهران دریافت و توزیع کرد که درباره این محموله شکایتی از سوی مردم نداشتیم؛ طی روز‌های اخیر این شرکت در حال دریافت سهمیه سوم است که این محموله از انبار غله مشهد تحویل می‌شود و ما درخواست داشتیم که کارشناسان خبره مطمئن شوند این محموله برنج هندی نیست تا برای مردم مشکلی پیش نیاید.

مدیر نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: معمولا تعزیرات حکومتی درباره اجناس و کالا‌های تقلبی سخت گیری بالایی دارد و چند اقدام را انجام می‌دهد که اولین اقدام توقف توزیع، در ادامه جریمه شرکت و گام سوم جلب رضایت مشتریان توسط شرکت توزیع کننده است.

شعربافیان گفت: اختلاف قیمت برنج هندی با پاکستانی در هر کیلو ۲ هزار تومان است و به عبارتی در هر کیسه ۲۰ هزار تومان اختلاف قیمت را شاهدیم که در تناژ بالا عدد قابل توجهی است البته مجوز‌های بهداشتی این برنج از سوی نهاد‌های دولتی تایید شده است و تفاوت تنها در اختلاف قیمت برنج است.

در صورت مشاهده فروش برنج تقلبی گزارش دهید

او می‌گوید: مردم در صورت مشاهده این گونه تخلفات از برنج‌هایی که از سامانه بازرگام خریداری کرده اند می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس بگیرند یا نام این سامانه و کالای خریداری شده را به شماره ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ جهاد کشاورزی پیامک کنند؛ مردم به این طریق می‌توانند اعلام گزارش کنند و اگر قصد شکایت از شرکت را دارند می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی مشهد یا جهاد کشاورزی استان شکایت خود را به صورت مکتوب اعلام کنند تا رسیدگی‌ها در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خراسان

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۱۴:۵۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
با سلام، من از سایت بازرگام ماهی سفارش دادم، تاریخ صید 24بهمن 1401بود که امروز 16شهریور ماه است، از تاریخ صید ماهی 7ماه گذشته است، تاریخ نگهداری ماهی یخ زده نهایت شش ماه است، بازرگام ماهی مانده ارسال کرده است، که پیک هم وقتی ایفون زد خواستم کالا درب واحد تحویل دهد شماره تحویل زا پرسیذ، کالا را در اسانسور گذاشت و تحویل حضوری انجام نداد. الان بازرگام میگه شما باید اول چک میکردید بعد کد به پیک میدادید، ایا هدف از فروش اینترنتی اینه کالاهای مانده به هر نحوی به مشتری قالب کنند، همان لحظه به پشتیان پیام داد و چت کردم موضوع گفتم، که دلایل خودشون آوردن، واقعا این سایت تنظیم بازار نیست، تو این شرایط اقتصادی که مردم دنیال تخفیف و قیمت پایین تر هستند فقط سر مردم کلاه میگذارند . ادعا میکنن که ماهی نه ماه تاریخ مصرف داره، در صورتی که اگر همون موقع مینشستن انقد از تاریخ صید گذشته سفارش نمیدادم.
من ماهی مونده مصرف نمیکنم، که تو شرایط سخت راهی بیمارستان بشم و مسموم بشم، الان که پاسخگو نیستند اون موقع هم پاسخگو نیستند.واقعاناراحت شدم از این خرید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۱۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
سلام
بازرگام سفارشاتی که در یک محل باشند رو لغو میکنه و پولش رو تو حسابش نگه میداره ، زنگ زدم بهشون میگم توی تهران مجتمعها با یک پلاک هستند لابد باید ۳۰ واحد هر روز جمع بشن تو لابی با هم برنامه ریزی کنن که امروز کی مرغ بخره کی برنج که لغو نکنن د آخه ی مدیر متفکر بالاسر مملکت ما نیست که این شرکت خصوصی معلومم نیست مال کدوم آقازادست دستش تو جیب ملته درهم نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
امل موسوی نیا
۱۶:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
برنجی که امروز در تاریخ29 اردیبهشت ازبازرگام گرفتم کهنه بوده وپر از شپشک بود من حلال نمیکنم مگه اشغال خوریم یا پولمون مفته
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی میرشفیعی
۱۴:۱۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
برنج پاکستانی سفارش دادم ولی باز کردیم وپختیم هندی بود نه پاکستانی واقعا که سایت معرف کالای دولتی کلاهبردار باشد .
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۳:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
۷ فروردین سفارش خرید دادیم قرار شد فردایش تحویل دهند تا نیمه شب منتظر ماندیم پیگیری هم کردیم نفرستادن و خودسرانه لغو سفارش کردن ۲۰ روزه درخواست بازگشت وجه کردیم نمی‌دهند. دزدی و کلاهبرداری بالاتر از این؟
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۳:۱۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
من همین هفته قبل یک کیسه برنج پاکستانی سفارش دادم امروز که باز کردم می بینم برنج هندی است.
دزدی از این واضح تر، بعد هم که می گی چرا این جوریه پاسخ داده این اقلام از طرف دولت است.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
واقعا جای تاسف داره با این طرز برخورد با مشتری!
سفارش ها در بازه 9 الی 23 یک روز بدون مشخص نمودن زمان دقیق تحویل ثبت می شود و اگر هم در منزل حضور نداشته باشد هزینه ارسال کسر می گردد. و این گذشته از عدم پشتیبانی مناسب و ارسال در همان روز است !
رانت بیداد میکند در بازرگام !
Canada
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
این چه سامانه ای هست .هرچی اشغال توانباراشون هست دم عیدی بفروش می رسونن.بعدم می گن به فکر فقیر فقرا هستن.صد بار باید زنگ بزنی .لغو سفارش داشتیم سرمی گردونن امروز وفردا می کنن پول رو زورشون میاد پس بدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
برنج پاکستانی 2111 از سایت بازرگام سفارش دادم وقتی درستم رسید برنج هندی بدرد نخور با رنگ نباتی بود. نه پشتیبانی پاسخ گو هست و نه مامور.این چه وضشه آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
جالب اینجاست نه سایت پلیس فتا نه سایت ای نماد کار نمیکنه که شکایت کنیم برنج پاکستانی و هندی رو به جای برنج هاشمی دارن به مردم میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
امیرلو
۲۱:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
من برنج هاشمی ایرانی سفارش دادم که بعد از تحویل و باز کردن متوجه شدم برنج بی کیفیت پاکستانی است که نه عطر دارد و نه ظاهر با مامور پیک تماس گرفتم که اصلا نیومد تحویل بگیره، با پشتیبانی تماس گرفتم که خیلی راحت گفتند به ما ربطی نداره و مرجوعی هم نداره و کلا زیر بار دزدی روشنی که انجام می‌دهند هم نمیروند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
هیچ قانونی نیست که جلوشان بگیره و یا پولت رو می خورن یا کالای تقلبی بهت میدن خیلی هم گستاخ هستن
Iran (Islamic Republic of)
طهرانی
۱۶:۰۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کلا این سایت کلاهبردارن لطفا خرید نکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی حسینی
۲۰:۴۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
دوبار سفارش گذاشتم باراول ناقص فرستادن پولمو خواستم ندادن مجبور به سفارش دادن شدم بازهم نفرستادن یعنی دزدی ازاین اسونتر هم داریم معلوم نیست پشت قضیه چه خبره نه سفارشم دادن نه پولمو
Iran (Islamic Republic of)
باقریان
۱۷:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
مرغ خریدیم سیاه شده بودن
برنج پاکستان سفارش دادیم دستمون رسید برنج تایلندی داخلش بود
جایی هم نیست شکایت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
برنج پاکستانی بوی کود مرغداری میده
گوشت مرغ منجمد برای ۸ ماه پیش
نخرید نخرید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
پنج بار ارسال سفارشو به تاخیر انداختند، اپراتورشون هم بسیار بی ادب و طلبکاره،پولو گرفتن الان نه روز گذشته هنوزم پیام میفرسن شکیبا باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بعد از دو هفته زدند تحویل در حالی که چیزی تحویل نشده

جایی هم برا شکایت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام من ازسایت بازرگام برنج پاکستانی خریدم داخل کیسه برنج هندی بود با اختلاف ۲۰ هزارتومن بیشتر واقعا ماباید به کجا شکایت بکنیم هرچی به پیشتیبانی شرکت تماس میگیرم کلا مشغول هست یا پاسخگونیستن
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۶:۲۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام بنده هم از سایت بازرگام ارومیه برنج پاکستانی با مارک جی تی سی خریدم وبعداز تحویل وباز کردن کیسه کاملا مشخص است که برنج هندی می باشد واقعا جای تاسف دارد کسی هم از پشتیبانی جوابگو نیست وامکان مرجوعی هم نداردخواهشمندم پیگیری کنید
آخرین اخبار