پرداخت کرایه تاکسی در قزوین الکترونیکی می‌شود

سرپرست معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی از طریق کد کیو. آر در این شهر خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - شیما زرآبادی‌پور سرپرست معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: از اوایل خردادماه ۱۴۰۱ تمام خودرو‌های ناوگان بار و مسافر سازمان تاکسیرانی شهرداری مجهز به بارکد کیو. آر (QR) خواهند بود و شهروندان می‌توانند پرداخت وجه کرایه تاکسی و هزینه حمل بار با وانت، نیسان و سایر وسایل حمل بار دارای مجوز از سازمان تاکسیرانی را از طریق اسکن این بارکد با گوشی هوشمند به صورت الکترونیک انجام دهند.

با توجه به اهمیت جایگزینی روش‌های پرداخت نوین به جای تبادل پول نقد، دو روش پرداخت غیرنقدی کرایه حمل بار و مسافر شامل روش پرداخت از طریق دستگاه‌های پوز سیار و روش پرداخت الکترونیکی از طریق بارکد کیو. آر طی یک سال مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت.

موضوع دستگاه کارتخوان سیار با توجه به قیمت دستگاه و همچنین موضوعات مالیاتی مورد استقبال رانندگان واقع نشد، از این رو، موضوع پرداخت الکترونیک از طریق کد کیو. آر در دستور کار قرار گرفت و نسبت به جذب پیمانکار مناسب در سازمان تاکسیرانی از طریق فراخوان عمومی برای اجرای آن اقدام شد.

پس از دو ماه جلسات و مذاکرات تخصصی و فنی در هیات مدیره این سازمان و کمیته‌های فنی مربوط، یک شرکت پیمانکار به عنوان متولی اجرای طرح انتخاب و قرارداد مزبور منعقد شد تا طی سه ماه، کار نصب بارکد‌ها صورت گیرد و ناوگان بار و مسافر از خردادماه آینده مجهز به خدمات پرداخت الکترونیک شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.