قیمت میلگرد روی ریل افزایشی

افزایش قیمت میلگرد در حالی است که تقاضای چندانی در بازار آهن وجود ندارد و خرید و فروش آهن در رکود قرار دارد. این افزایش قیمت ناشی از صادرات و محدودیت‌های کارخانه‌ها در مصرف انرژی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - رضا نادری گفت:  با توجه به اینکه قیمت دلار مرتبا در حال کاهش است، اما متاسفانه قیمت میلگرد افزایشی است و به قیمت هر کیلوگرم ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

به گفته او میزان صادرات کارخانه‌های فولادی افزایش یافته و این موضوع باعث افزایش تقاضای خرید در مواد اولیه و آهن قراضه شده. همچنین کمبود آهن قراضه ناشی از تقاضای بیش از حد در این بازار است و به همین دلیل قیمت آهن در کانالی افزایشی قرار گرفته.

نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز می‌گوید: از دیگر دلایل افزایش قیمت آهن این است که کارخانه‌ها بابت مصرف منابع انرژی مانند برق و گاز محدودیت‌هایی دارند و کارخانه‌های فولادی مجبور به اعمال این محدودیت‌ها در خطوط تولید خود می‌شوند.

اکثر پروژه‌های ساخت و ساز روند کندی را داشته و در رکود قرار دارند.

آقای نادری از  احتمال افزایش قیمت آهن در سال آینده  خبر داد و گفت: امسال با کمبود انرژی مواجه شدیم و کارخانه‌ها به تعطیلی کشیده شدند، قطعا این شرایط نیز در سال آینده دوباره تکرار و سبب افزایش قیمت آهن خواهد شد.

این مقام مسئول در دی ماه طی مصاحبه‌ای گفته بود که اگر قیمت آهن به صورت پیوسته کاهش یابد، به غیر از ایجاد تورم در دیگر بازارها، باعث فراهم شدن شرایط قاچاق آهن به کشور‌های همسایه می‌شود.

 تقاضا در بازار آهن به میزان نرمال است، اما به دلیل خروج سرمایه‌گذاران از این بازار، قیمت آهن رو به کاهش قرار گرفته و شرایط را رو به بحران برده.

قیمت هر کیلوگرم آهن از ۱۷ هزار و ۵۰۰ در دو ماه گذشته، به هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافته است.

به اعتقاد او با توجه به شرایط به وجود آمده و روانه شدن سرمایه‌ها به سمت بازار‌های دیگر از جمله بازار مسکن، قیمت مسکن تا شب عید و یا در سال آینده، قطعا دچار افزایش خواهد شد.

 پس از افزایش قیمت مسکن، تقاضا برای پیش فروش واحد‌های مسکونی افزایش می‌یابد که این موضوع باعث افزایش نیاز به مصالح ساختمانی و در نتیجه افزایش قیمت این اقلام از جمله آهن می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.