فواد حسین: راه دستیابی به توافقات در منطقه، گفتگو است

وزیر امور خارجه عراق در دیدار با اعضای مجلس سنا و نمایندگان آمریکا بر اهمیت گفتگو برای دستیابی به توافقات در منطقه تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – وزیر امور خارجه عراق در دیدار با هیئتی از سناتور‌ها و نمایندگان آمریکا، با اشاره به مذاکرات وین، گفت: «تنش در روابط ایران و آمریکا بر اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه تأثیر خواهد گذاشت و دستیابی به هر توافقی در این چارچوب تأثیر مثبت بر منطقه خواهد داشت.»

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «در این دیدار همچنین تعدادی از موضوعات محوری از جمله لزوم حمایت از دموکراسی نوپای عراق و تلاش احزاب و رهبران سیاسی در تشکیل دولت جدید در این کشور و اهمیت حمایت از دولت عراق، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

در ادامه این بیانیه آمده است که در این دیدار علاوه بر گفتگو درباره مذاکرات واشنگتن و بغداد، بر اهمیت حمایت از نقش سیاست خارجی هدفمند عراق در ایجاد توافقات منطقه‌ای از طریق گفتگو و مذاکره، تاکید شد.

در این اجلاس که در حاشیه سفر فواد حسین به آلمان برای شرکت در پنجاه و هشتمین دور نشست امنیتی مونیخ تشکیل شد، سناتور‌ها و نمایندگان آمریکا از احزاب جمهوری خواه و دموکرات، سناتور لیندسی گراهام و سناتور یانی شاهین، کریس ون هولن، الیسا اسلاتکین، جو لیبرمن و سایر اعضا حضور داشتند.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که هشتمین دور مذاکرات هسته ای ایران در وین در حال انجام است. مقامات ایرانی در این گفتگو‌ها بر لغو کامل تحریم‌ها متمرکز هستند و ضرب الاجل‌های غرب را فضاسازی برای دست کشیدن از پیشنهادات قانونی خود که بر اساس مفاد برجام است، عنوان می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار