اجبار برای تامین امنیت ساکنان مجاور گودبرداری حصارک

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به وضعیت قرمز واحد‌های مسکونی اطراف گودبرداری حصارک و خطر تخریب هیچ کدام از این واحد‌ها تخلیه نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - آقای  اسدیان گفت: علی رغم ستاد مصوبات بحران شهرستان کرج مبنی بر تخلیه واحد‌های مسکونی اطراف گود حصارک، ساکنین تا کنون هیچ همکاری‌ای در این خصوص نداشته‌اند.

او گفت: از مجموع ۷۲ واحد مسکونی اطراف این گود که وضعیت ۱۲ مورد از آن‌ها قرمز اعلام شده، هیچ کدام تخلیه نشده است.

آقای اسدیان گفت: دیگر چاره‌ای جز اجبار برای اقناع ساکنان برای تخلیه واحد‌های مسکونی باقی نمانده، چون امکان این وجود دارد که با کوچکترین حادثه، فاجعه‌ای انسانی در این منطقه اتفاق بیفتد.

او می گوید: حتی اگر صاحبان ۵- ۶ واحد مسکونی برای تخلیه خانه خود پیشقدم می‌شدند، سایر واحد‌ها هم به تبعیت از آن‌ها تخلیه می‌شد، ولی  ساکنان مقاومت می‌کنند.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: بنا شده، کارشناس دادگستری به همراه کارشناس شهرداری و مالک هر واحد برای تخمین میزان خسارت وارد شده به خانه، صورت جلسه ساختار منزل مسکونی مثل تعداد در، پنجره و همچنین برآورد هزینه ساخت مجدد واحد مسکونی (در صورت تخریب کامل) حضور یابند تا مالکان متضرر نشوند.

او گفت: علاوه براین، بنا شده بود ۱۰۰ میلیون تومان مالک زمین و ۵۰ میلیون تومان هم شهرداری به هر مالک بپردازد تا در بازه یکساله تعمیر خانه‌ها، صاحبان آن‌ها بتوانند در محل دیگری واحدی رهن یا اجاره کنند.

بعد از بازه زمانی مشخص شده برای تعمیر و رفع خطر از این واحدها، مالکان مجددا می‌توانند به خانه خود بازگردند.

آقای اسدیان گفت: حتی بنا شده پنج میلیون تومان هم هزینه اسباب کشی به مالکان تعلق بگیرد، ولی علی رغم این حمایت‌ها، مردم همکاری نمی‌کنند.

به گفته رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با توجه به تعیین مهلت قانونی برای تخلیه و نصب بنر در این محدوده، در صورت وقوع حادثه، تمام مسئولیت به عهده صاحبان واحد‌های مسکونی است و حتی مالک زمین هم مسئولیتی ندارد.

انتهای پیام/ر.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.