اجرای ۱۹۹ طرح مدرسه‌سازی با کمک خیران در خراسان‌جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۹۹ پروژه در قالب ۴۹۶ کلاس درس در دست اقدام بوده که همه آن‌ها با مشارکت خیران تأمین اعتبار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - چاوشان گفت: اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۴ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور تأسیس، احداث و مرمت فضا‌های آموزشی مصوب و شکل گرفت.

به گفته او مبنای توسعه یافتگی روند هر کاری، آموزش است و لازمه آموزش نیز وجود فضای درست و مناسب است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: از اقدامات شایسته که در راستای تشکیل این سازمان صورت گرفته افزایش سرانه فضای آموزشی در کشور بوده است.

 قبل از انقلاب این سرانه حدود بیش از ۱ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز بوده و امروز به بیش از ۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز رسیده که رشد ۴ مترمربعی به ازای هر دانش‌آموز را  نسبت به قبل از انقلاب نشان می‌دهد.

چاوشان گفت: در استان سرانه آموزشی بیش از  ۶مترمربع به ازای هر دانش‌آموز بوده که در این راستا جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

او گفت: البته به لحاظ نقطه‌ای کمبود‌هایی در مساکن مهر، شهرک‌های اقماری و روستا‌های اطراف در استان وجود دارد که امیداست با کمک خیران و مسئولان این عدد را رشد و به میانگین سرانه آموزشی کشور برسانیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: استاندارد سرانه کشور بیش از ۸ مترمربع بوده که هنوز با این میزان فاصله داریم.

چاوشان سال ۱۴۰۰ را برای سازمان نوسازی مدارس استان به لحاظ جذب اعتبارات سال خوبی دانست و گفت: اعتبارات این سازمان از سه منبع اعتباری شامل اعتبارات استانی، ملی و کمک خیران تأمین می‌شود.

او گفت:  میزان اعتبارات ملی تخصیص یافته به اداره کل نوسازی استان ۱۰۶ میلیارد تومان بوده که امسال به ۲۱۱ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: این اعتبارات ۱۰۰ درصد رشد داشته که نوید مهرماه پرافتتاحی در سال آینده با اعتبارات ردیف ملی که به استان داده شده می‌دهد.

رشد ۲۰ درصدی جذب کمک‌های خیران برای ساخت مدرسه

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: بعد از سفر رئیس جمهور به استان مصوباتی خوبی داشته‌ایم و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی به نوسازی مدارس تزریق شد.

چاوشان گفت: در کنار آن طرح هایی وجود داشته که با سازمان‌های شبه دولتی و نهاد‌های انقلابی و حمایتی در قالب طرح های بزرگ مقایس و مشارکتی در دست اقدام است.

به گفته او  اعتباراتی که از سوی خیران در استان جذب شده رشد ۲۰ درصدی داشته است و این رقم از ۴۹ میلیارد تومان در پارسال به ۵۶ میلیارد تومان  افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی خیران را بازوان توانمند سازمان نوسازی مدارس در ساخت مدارس دانست و گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۹۹ طرح در قالب ۴۹۶ کلاس درس در دست اقدام بوده که همه آن‌ها با مشارکت خیران تأمین اعتبار می‌شود.

چاوشان به اعتبارات استانی سازمان نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: اعتبارات استانی که نسبت به پارسال رشد قابل توجهی داشته و از ۳۰ میلیارد تومان به حدود ۵۰ میلیارد تومان رسیده که نشان از رشد ۶۷ درصدی آن بوده، اما تخصیص آن کم و حدود ۲۶ درصد بوده و از میزان ۱۱ میلیارد تومان به ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

او گفت: امیداست این اعتبارات تخصیص یابد تا طرح  های اندکی که از محل این اعتبارات پیش‌بینی شده به اتمام برسد.

گنجانده شدن اتمام پروژه‌های نیمه تمام در برنامه های کاری

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال تعداد ۴۸ طرح در قالب ۱۷۴ کلاس درس با زیربنای حدود ۲۶ هزار مترمربع و با مبلغ اعتباری ۱۳۰ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

او گفت: همچنین تعداد ۱۵ طرح در قالب ۷۰ کلاس درس در ایام فجر به بهره‌برداری رسیده و تا انتهای سال هم طرح های متعددی با پیشرفت فیزیکی ۹۶ و ۹۷ درصد در دست اقدام است.

چاوشان  گفت: طرح های نیمه تمام زیادی در استان داریم که در برنامه سازمان گنجانده شده تا با اعتبارات محرومیت‌زدایی و مصوبات دولت به اتمام تا کمبود فضای آموزشی کمتر احساس شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.