بازدید ۲۴۲ هزار نفر از آثار تاریخی کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از بازدید ۲۴۲ هزار نفر از آثار تاریخی کرمانشاه در یازده ماهه امسال خبر داد که نسبت به کل آمار سال گذشته رشدی دو برابری را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- علی صابر گفت: بازدید از آثار تاریخی استان طی امسال رشد قابل توجهی داشته است و از ابتدای فروردین تا پایان بهمن جمعا ۲۴۲ هزار و ۶۶۸ نفر از آثار تاریخی دارای ورودی کرمانشاه بازدید داشته‌اند.

 از این تعداد ۲۴۲ هزار و ۲۶۹ نفر را گردشگران ایرانی تشکیل می‌دهند که نسبت به کل آمار سال گذشته که ۱۱۰ هزار و ۷۳۰ نفر بوده، رشدی دوبرابری را نشان می‌دهد.

 بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی کرمانشاه طی این مدت  افزایش قابل توجهی داشته است؛ سال ۱۳۹۹ جمعا ۸۰ گردشگر خارجی از آثار تاریخی استان بازدید داشته اند که این تعداد در یازده ماهه امسال ۳۹۹ نفر بوده است.

 این آمار بازدید مربوط به پنج محوطه تاریخی تاق بستان، مجموعه جهانی بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی است که از گردشگران ورودی می‌گیرند.

 بیشترین آمار بازدید‌ها مربوط به محوطه تاریخی تاق بستان بوده است؛ طی این مدت ۱۷۵ هزار و ۷۱۶ نفر گردشگر ایرانی و ۲۴۳ نفر گردشگر خارجی از این محوطه فرهنگی تاریخی بازدید داشته‌اند.

 پس از تاق بستان، بیشترین آمار بازدید کنندگان از آثار تاریخی استان به ترتیب مربوط به محوطه جهانی بیستون با ۶۰ هزار و ۹۴۸ نفر، معبد آناهیتا با ۳۸۷۹ نفر، تکیه معاون الملک با ۱۴۹۱ نفر و تکیه بیگلر بیگی با ۳۹۳ نفر است.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار