«رغبة الطیر» منتشر شد

کتاب «رغبة الطیر» اثر محمد محمدی زاده در انتشارات زرین اندیشمند منتشر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - کتاب «رغبة الطیر» در انتشارات زرین اندیشمند منتشر شد. در این رمان از موقعیت‌های خاص اجتماعی و عاطفی می‌گویم که انسان در آن قرار می‌گیرد. آن هم انسانی که علاوه بر روح انسانی، بعد نفسانی هم در وی وجود دارد و باید برای انجام کار درست یکی از این دو را انتخاب کند. شخصیت‌های حیوانی در این رمان وجود دارند این حیوانات تمثیلی از ابعاد وجودی انسان هستند.

در رمان «رغبه الطیر» از این مسئله سخن به میان می‌آید که آزادی جسمی و فیزیکی ملاک نیست بلکه این روح و فکر انسان است که باید ازاد باشد. همان مسئله‌ای که در ادیان و سخنان بزرگان آمده است. برای اینکه انسان سعادتمند باشد و بتواند با مشکلات روحی و اجتماعی روبه رو شود باید از تفکر عمیق و روحیات آزاد بهره ببرد تا از اوضاع و احوال بد خارج شود.

بنا به گفته نویسنده کتاب «رغبه الطیر» سبک و سیاق داستانی کتاب «رغبه الطیر» مانند قلعه حیوانات است؛ اما از نظر معنا و مفهوم مطالبی را بیان می‌کند که در منطق الطیر عطار آمده است. به عبارت دیگر مانند منطق الطیر عطار مفاهیم عرفانی با استفاده از تمثیل در کتاب آمده است.

محمدی زاده می‌گوید کتاب «رغبة الطیر» می‌تواند در ردیف آثاری قرار بگیرد که در ادبیات ایران و جهان ماندگار شدند. کتاب‌هایی در ادبیات ایران و جهان مطرح و ماندگار شدند که موضوعی جهانی داشتند از این رو توانستند در جهان معرفی شوند.

او مجموعه داستان کوتاهی با عنوان «حسابرسی گرگورسامسا» منتشر کرد. اکثر داستان‌های این کتاب مفهومی هستند و بیشتر اینکه مدرنیته باعث شد انسان از انجام کار‌هایی که عاطفه و احساس در آن وجود دارد بکاهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار