بهره برداری از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فامنین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فامنین در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا راه اندازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-وهب مختاران گفت: این مرکز با جذب ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش ساختمان و تاسیسات و هشت میلیارد ریال در بخش تجهیزات که از کل مبلغ ۱۲ میلیارد ریال با حمایت بنیاد برکت تامین شده آغاز به کار کرد.

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای "شهید همدانی" در شهرستان فامنین از توابع استان همدان روز چهارشنبه با حضور «حجت‌الله عبدالملکی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار همدان به بهره‌برداری رسید.

او گفت: این مرکز آموزشی ۲ منظوره در ۲ طبقه با هشت کارگاه آموزشی به همراه قسمت اداری و سالن آزمون ساخته شده است که کارگاه‌های اتومکانیک، برق و کامپیوتر در طبقه اول مختص برادران و کارگاه‌های طراحی دوخت، صنایع دستی (مکرومه بافی)، صنایع چرم و نقشه کشی در طبقه دوم و مختص خواهران است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در ادامه گفت: این آموزشگاه برای پنج مربی در قسمت خواهران، سه مربی در قسمت برادران و ۲ نفر در کادر اداری ایجاد اشتغال کرده است.

مختاران گفت: افتتاح این مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه ای، مردم شهرستان فامنین را از مراجعه به سایر شهرستان‌ها برای دریافت خدمات آموزشی در رشته‌های نامبرده بی نیاز می‌کند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز گفت: با نگاه بلند رئیس جمهور در زیست بوم اشتغال کشور به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه ویژه شده و اهمیت این آموزش‌ها در ایجاد اشتغال بیشتر از هر زمان دیگری برجسته شده است.
غلامحسین حسینی نیا در ادامه گفت: از این مرکز باید به عنوان یک پایگاه حاکمیتی بهره گرفت و در کنار آن از مراکز بخش خصوصی و جوارکارگاهی برای ارتباط با مراکز تولیدی و خدماتی استفاده کرد.

او گفت: تمامی مراکز تولیدی و خدماتی باید پیوست مهارتی داشته باشند تا جوانان بتوانند با مهارت آموزی در بخش‌های مختلف از جمله فناوری در ایجاد اشتغال‌های به روز و نوین گام‌های مثبتی بردارند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.