نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت:

جامعه جهانی بی مبالاتی آشکاری را در قبال مردم دونتسک و لوهانسک نشان داده است

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت به انتقاد از رفتار اوکراین و غرب پرداخت در قبال بحران کنونی پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان  – نماینده روسیه در سازمان ملل در سخنانی گفت غرب نتوانست اوکراین را وادار کند رفتار خود را تغییر دهد.

به گزارش الجزیره، نماینده روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: اوکراین، کارگروه تماس مینسک را تضعیف کرده و به صراحت اعلام کرده که ماهیت این گروه را درک نمی‌کند.

نماینده روسیه در ادامه افزود: آنچه دبیرکل سازمان ملل امروز گفت، با منشور سازمان ملل همخوانی ندارد. ما نمی‌فهمیم چه تلاش‌های خوبی از سوی دبیرکل سازمان ملل انجام شده است.

نماینده روسیه در ادامه افزود: به ملت‌های دونتسک و لوهانسک وعده حل و فصل عادلانه داده شده بود و آن‌ها ۸ سال را بدون تغییر چیزی منتظر ماندند.

نماینده روسیه همچنین به تحت فشار قرار گرفتن روسی زبان‌ها در شرق اوکراین اشاره کرد و گفت: اوکراین جنگ علیه زبان روسی به راه انداخت و افرادی که به زبان روسی صحبت می‌کردند، سرکوب می‌کرد. روسی زبانان دونتسک و لوهانسک تحت تعقیب قرار گرفتند. طی سال‌ها دونباس تحت فشار اقتصادی قرار گرفته است و آوارگان بجای اوکراین، از آنجا به روسیه می‌ایند.

او همچنین گفت: جامعه جهانی بی مبالاتی روشنی را در قبال مردم دونتسک و لوهانسک نشان داده است.

از سوی دیگر، نماینده آمریکا نیز در نشست شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد: گفتگو و دیپلماسی، تنها زمانی که روسیه از تجاوزگری اش دست بکشد، محقق می‌شود.

نماینده آمریکا در ادامه مدعی شد: هیچ راه حل میانه‌ای برای بحران اوکراین وجود ندارد؛ روسیه تجاوزگر است و ما باید درک کنیم که این راه بسیار هزینه بر است. ما به دوران استعمار و عصر شوروی باز نخواهیم گشت.

نماینده آمریکا در ادامه ادعا‌های خود گفت: طمع ورزی روسیه بر اوکراین و نیز تمامی جهان اثر خواهد داشت. در صورتی که روسیه به همین منوال ادامه دهد، بحران آواراگان فراوانی رخ خواهد داد و قحطی افزایش خواهد یافت.

او همچنین مدعی شد: ما تمایل داریم روسیه فتیله تنش را کاهش دهد و روند صلح را برگزیند.

نماینده انگلیس نیر در شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد: ما از روسیه می‌خواهیم تا عقب نشینی کرده و بجای جنگ، صلح را برگزیند.

نماینده انگلیس گفت: ما از روسیه می‌خواهیم تا به اصول سازمان ملل که برای پایان دادن به جنگ‌ها تنظیم شده، احترام گذارد. در صورتی که روسیه به اقدامات خصمانه اش ادامه دهد، بسته تحریمی جدیدی آماده است.

نماینده اتحادیه اروپا نیز در این نشست مدعی شد: ما به شدت تصمیم پوتین را برای به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک محکوم می‌کنیم. آنچه در اوکراین اتفاق افتاد، امنیت هر کشور عضوی در سازمان ملل را تهدید می‌کند. روسیه باید تنش‌ها را کاهش داده و به دنبال راه حل دیپلماتیک باشد.

نماینده اتحادیه اروپا همچنین در ادامه سخنانش گفت: ۲۰۹ میلیون اوکراینی نیازمند کمک هستند و ما خواهان تضمین رسیدن طرف‌های فعال بشری هستیم.

گفتنی است ساعتی پیش اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام اخیر روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق شرقی اوکراین، بسته تحریمی خود علیه چندین فرد و نهاد را نهایی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
جامعه جهانی هر جا ببینه به مردم بر خلاف میلشون دارن اقدام میکنن باید محکوم کنه
آخرین اخبار