۱۵۱ هکتار از مساحت مهاباد در بافت فرسوده قرار دارد

سرپرست معاون شهرسازی شهرداری مهاباد گفت: از ۲ هزار و ۴۳۱ هکتار محدوده شهر مهاباد ۱۵۱ هکتار بافت فرسوده است که ۸ درصد فضا‌های شهری را شامل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- مصطفی محمدی نژاد گفت: از مساحت ۲ هزار و ۴۳۱ هکتاری این شهر، ۲ منطقه از سطح شهر و مرکز آن با مساحت ۱۵۱ هکتار که بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی این شهر واقع شده، در بافت فرسوده قرار دارد.

وی گفت: طرح بازسازی بافت فرسوده مهاباد شناسنامه دار شده و این طرح از سال ۸۶ تهیه و توسط شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده است.

سرپرست معاون شهرسازی شهرداری مهاباد گفت: از اجرای این طرح تاکنون ۵۰۰ پروانه در قالب نوسازی برای متقاضیان بافت فرسوده در این شهرستان صادر شده است.

محمدی نژاد گفت: ستاد بازآفرینی شهری برای نوسازی بافت فرسوده مبلغی در حدود ۱۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات نوسازی به متقاضیان پرداخت می‌کند.

سرپرست معاون شهرسازی شهرداری مهاباد گفت: همچنین از جمعیت ۱۷۵ هزار نفری این شهر در حدود ۴۵ هزار و ۷۸۴ نفر در سکونت گاه‌های غیر رسمی با مساحت ۲۸۷ هکتاری قرار دارند که ۱۱ منطقه در این محلات واقع شده است.

وی می‌گوید: همچنین آن دسته از افرادی که بخواهند پروانه ساختمانی (نوسازی ملک) بگیرند شهرداری ۵۰ درصد تخفیف برای بافت فرسوده و ۶۰ درصد تراکم تشویقی (پلاک تجمیع) در نظر گرفته است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.