ارتقای ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز

ارتقای ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز و استحصال و بازچرخانی پساب در اولویت قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  سید مصطفی هاشمی در نخستین بازدید میدانی از طرح‌های صنعتی و عمرانی شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: در حال حاضر دو مدول در تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز با ظرفیت تصفیه پساب روزانه ۵ هزار متر مکعب راه اندازی شده که باتوجه به بهره برداری از واحد‌های جدید، افزایش ظرفیت تصفیه خانه به ۱۲ هزار متر مکعب با ساخت مدول سوم در اولویت کاری قرارگرفت.

او گفت: با هدف افزایش ظرفیت فاضلاب گیری تصفیه خانه، تا هفته آینده طرح ایجاد لاگون متعادل ساز به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال به مناقصه خواهد رفت.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از به مدار آمدن طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب خبر داد و گفت: این طرح با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

هاشمی با اشاره به اهمیت استفاده از پساب تصفیه شده در این تصفیه خانه برای استفاده در فضای سبز و صنایع آب بر غیر غذایی تاکید کرد و گفت: به همین منظور نیز اجرای طرح استحصال پساب در دستور کار قرارمی گیرد.

او همچنین بر پیگیری مصوبه استفاده ازبخشی از پساب تصفیه شده در تصفیه خانه شهر شیراز که در مجاورت شهرک صنعتی شیراز قراردارد تاکید کرد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از عملیات اجرایی توسعه زیرساخت‌ها در فاز ششم شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید و بر تسریع انجام اجرای طرح‌ها به منظور آماده کردن این طرح برای واگذاری به متقاضیان و نیز رفع مشکلات آن تاکید کرد.

هاشمی گفت: به دنبال برنامه‌های مختلفی برای اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز هستیم و با توجه به تقاضای زیاد سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی، علاوه بر فسخ قرارداد‌های راکد، طرح توسعه را نیز دنبال می‌کنیم.

او همچنین از تدوین سازوکار‌هایی به منظور مقابله با پدیده دلالی خبر داد و گفت: با برنامه‌ای عملیاتی، فضا را برای دلالان نا امن می‌کنیم.

هاشمی همچنین در راستای بررسی و رفع میدانی مشکلات واحد‌های صنعتی از مجموعه صنعتی تولید چسب و رزین آبنوس در شهرک صنعتی بازدید و دستور رفع مشکل پایان کار فاز توسعه این واحد را صادر کرد.

این واحد صنعتی با اشتغال ۱۶۰ نفر در فازنخست، رزین مایع و فرمالین تولید می‌کند که با بهره برداری از طرح توسعه تا یک ماه آینده، به جمع معدود تولید کنندگان رزین پودری در کشور خواهد پیوست.

همچنین سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از مجموعه صنعتی موقوفه دانش سلامت کوثر تولید کننده انواع ایمپلنت‌های پزشکی بازدید و در خصوص طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار