بیکاری نیمی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در کرمانشاه

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه از بیکاری نیمی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- امیر یاوری گفت: هم اکنون بر اساس آمار دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حدود یازده هزار نفر فارغ التحصیل بخش کشاورزی در استان داریم.

 حدود ۹ هزار نفر این فارغ التحصیلان به عضویت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان درآمده اند که بجز ۴۵۰۰ نفری که در ادارات دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی مشغول به کار شده اند، مابقی بیکار و جویای کار هستند.

آقای یاوری با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت و توان مهندسان کشاورزی برای توسعه این بخش، گفت: نتیجه این امر عدم توسعه یافتگی بخش کشاورزی استان است.

 نگاه کارشناسانه در حوزه کشاورزی استان به چشم نمی‌خورد، وقت آن رسیده نگاه مسئولین به بخش کشاورزی تغییر کرده و به توسعه بخش کشاورزی بیاندیشند، در غیر اینصورت ادامه این شرایط بخش کشاورزی کرمانشاه را به سمت نابودی خواهد کشاند.

هم اکنون به جرات می‌توان گفت حدود ۹۷ درصد فعالان بخش کشاورزی استان سواد کشاورزی ندارند، هرچند ممکن است برخی از آن‌ها سواد خواندن و نوشتن داشته باشند.

 وقتی بخش عظیمی از فعالان بخش کشاورزی استان سواد کشاورزی نداشته باشند، قطعا پذیرای علم و کارشناسان بخش کشاورزی هم نیستند که در این صورت هدررفت منابع آب، نهاده‌ها و حتی نیروی انسانی را داریم.

آقای یاوری با اشاره به بی میلی سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان، گفت: برای جذب سرمایه گذاران بخش کشاورزی باید روی زیر ساخت‌های بخش کشاورزی استان کار کنیم.

انتهای پیام/ ط.پ

برچسب ها: کشاورزی ، بیکاری ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.