اعلام آمادگی حمایت از طرح‌های توسعه فناوری در چهارمحال و بختیاری

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، آمادگی حمایت از طرح‌های توسعه فناوری در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری و رئیس پارک علم و فناوری استان با آقای ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌گو کردند.

در این نشست مشترک، توسعه زیست‌بوم فناوری و احداث زیرساخت‌های پارک علم و فناوری استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آقای ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه زیست‌بوم فناوری چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، گفت: این طرح با همکاری پارک علم و فناوری در حال اجراست.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری آمادگی حمایت از طرح‌های توسعه فناوری در پارک علم و فناوری در زمینه‌های مختلف اعم از طرح‌های کلان در حوزه آبزیان، شیلات، کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر ظرفیت‌های منطقه‌ای استان را دارد.


بیشتر بخوانید


در ادامه نشست آقای حیدری با اشاره به کمبود‌های موجود در حوزه توسعه زیرساخت‌های ایجاد اشتغال پایدار در استان، گفت: موانع بسیاری برای توسعه اشتغال در استان، باوجود ظرفیت‌های بالقوه در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید تلاش کرد این موانع برطرف شود.

در حوزه‌هایی مانند کشاورزی، صنعت، دامپروری، گردشگری، شیلات، صنایع‌دستی و ... فرصت‌های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال پایدار وجود دارد، قطعا برای فعال شدن این ظرفیت‌ها نیازمند ورود شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم بود.

امروزه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یک ظرفیت عظیم برای چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شوند و می‌توان با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر گام‌های اساسی برداشت.

برای حل معضل بیکاری در استان باید تمامی ظرفیت‌ها با همکاری بخش خصوصی و دولتی به‌کار گرفته شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.