معاون توانبخشی بهزیستی اصفهان:

معابر اصفهان برای سالمندان مناسب سازی نشده است

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: نا مناسب بودن معابر برای تردد، یکی از چالش‌های سالمندان در مرکز و شهرستان‌های تابعه استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - پژمان پورشبانان گفت: تردد معلولان و سالمندان در شهر‌های اصفهان و استفاده از اماکن عمومی به دلیل نامناسب بودن سخت شده است و یا این امکان برای آنان فراهم نیست.

مناسب سازی معابر در اصفهان تا ۶۰ درصد و در شهرستان‌ها تا ۳۰ درصد اجرایی شده که این کم توجهی تبدیل به چالش و آسیب برای جامعه می‌شود.

به گفته او نیاز‌های فرهنگی و تفریحی برای سلامت روح و روان سالمندان لازم است که شهرداری‌های برخی از شهر‌ها برنامه‌هایی برای آنان دارد.

پورشبانان درمورد اینکه اصفهان سومین استان از نظر جمعیت سالمندی در کشور است، می‌گوید انتخاب این منطقه به عنوان دوستدار سالمند با همکاری شورای ملی سالمندان کشور و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در رفع دغدغه‌های این قشر موثر بوده است.

سال ۹۷ دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان راه اندازی شدو امسال اصفهان به شبکه جهانی شهر‌های دوستدار سالمند ملحق شد که این اتفاق به توسعه کیفی خدمات موثر خواهد شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۳۰ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در استان اصفهان گفت: هزار و ۴۰۰ نفر سالمند در این مراکز نگهداری می‌شوند.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار