آماده سازی ۵۰ هکتار مزرعه خورشیدی در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی از آماده سازی بیش از ۵۰ هکتار مزرعه خورشیدی برای رفع نیاز صنایع و واحد‌های تولیدی استان خبر داد و گفت: در پنج ماه اخیر بیش از ۴۵ واحد تولیدی راکد در استان با اشتغالزایی بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - آقای  عابدین خرّم در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان آذربایجان شرقی،گفت : دولت سیزدهم کارش را در شرایطی شروع کرد که در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت خوبی نداشتیم و اگر در سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاران برای رفع مشکلات خود دنبال مسئولان می‌گشتند امروز ما مسئولان به دنبال سرمایه‌گذار، رفع مشکلات و معضلات تولید هستیم.

در چند ماه گذشته با ۲۶۰ سرمایه‌گذار نشست برگزار و نیاز‌های آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری بررسی کردیم.

در حوزه زیرساخت‌ها در ابعاد مختلف عقب هستیم وستاد تسهیل و رفع موانع تولید شبانه‌روزی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و بهبود زیرساخت‌ها تلاش می‌کند و امروز اقداماتی که دولت انجام می‌دهد به دور از تبلیغات رسانه‌ای است و اقدامات و حرکت‌های امروز بعد از حصول نتیجه بازتاب خواهد یافت.

صادرات استان در سال جاری ۳۲ درصد افزایش داشته و تا آخر سال به بالای ۴۰ درصد خواهد رسید و با بستر‌های فراهم‌شده و همت و تلاش کارآفرینان دلسوز، شاهد حماسه تولید و صادرات در سال آینده خواهیم بود.

در حوزه صادرات باید جهش اتفاق بیفتد و در حوزه واردات هم باید صرفا نیازمندی‌های اساسی وارد شود‌

استاندار آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در پنج ماه اخیر شروع به کار دولت سیزدهم بیش از ۴۵ واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگشته و بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر نیز مشغول کار شده‌اند.

ما در حوزه دیپلماسی اقتصادی نیز با کشور‌های همسایه و منطقه نشست‌ها و مصوبه‌های زیادی داشته‌ایم که امیدواریم این امر منجر به توسعه صادرات استان شود.

آماده سازی بیش از ۵۰ هکتار مزرعه خورشیدی برای رفع نیاز صنایع و واحد‌های تولیدی در استان است،یکی از ظرفیت‌های ارزشمند استان معدن است که مورد غفلت واقع شده است.

در گذشته بانک‌ها به جای نقش کمک‌کننده و حمایت‌کننده، بنگاه‌داری می‌کردند که با اهتمام دولت مردمی این رویه در حال تغییر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.