مشهدالرضا، سوگوار شهادت امام کاظم(ع)

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی‌کاظم (ع)، ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - در شب شهادت امام کاظم مقارن با شنبه ۷ اسفند این مراسم معنوی از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با قرائت زیارت رجبیه توسط حاج صادق آهنگران آغاز خواهد شد. در ادامه آیت الله کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران به سخنرانی خواهد پرداخت و پس از آن حاج احمد واعظی به ذکر مصیبت می‌پردازد.

مراسم وداع با پیکر مطهر سید مرتضی حسینی از شهدای مدافع حرم نیز با حضور خدام و زائران بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود و سپس قرائت دعای عالیه المضامین پایان بخش این آیین سوگواری خواهد بود.

یکشنبه ۸ اسفند ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع)، آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد طی مراسمی که از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود به تشریح سبک و سیره زندگانی حضرت امام کاظم (ع) و مقاومت ایشان در برابر مستکبران می‌پردازد و صادق آهنگران نیز زیارت امام کاظم (ع) را قبل از اقامه نماز ظهر و عصر قرائت خواهد کرد.

آیین سوگواری شام شهادت حضرت باب الحوائج (ع) با قرائت زیارت رجبیه توسط حاج میثم مطیعی در رواق امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی از ساعت ۱۹ در این مراسم به بیان فضایل زیارت عتبه مقدسه کاظمین و تشریح سبک و سیره زندگانی سیاسی و اجتماعی امام کاظم (ع) می‌پردازد و ذکر مصیبت سید جعفر ماهرخسار پایان بخش این مراسم معنوی و مذهبی است.

 

انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار