روندکاهشی میزان مراجعات و بستری‌های ناشی از کرونا در کرمانشاه

استاندارکرمانشاه گفت : خوشبختانه با روندکاهشی میزان مراجعات و بستری‌های ناشی از کرونا، شاهد تغییر وضعیت رنگ بندی برخی شهرستان‌ها هستیم که برای تداوم این روند نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهمن امیری مقدم گفت : خوشبختانه استان کرمانشاه در مواجهه با پیک ششم بیماری کرونا به لحاظ مشارکت خوب مردم و تلاش پرستاران فداکار و پزشکان ایثارگر و کادر بهداشت و درمان از وضعیت بهتری برخوردار است و باید این همراهی و تلاش شبانه روزی برای بهبود کامل وضعیت فعلی و عبور از پیک تداوم یابد.

به گفته استاندارکرمانشاه گسترش فعالیت‌ها برای افزایش واکسیناسیون و به ویژه تزریق دوز سوم مهم است انجام اقدامات پیشگیرانه برای مدیریت این بیماری و حفظ سلامت مردم ضروری است و دانشگاه باید با همکاری سایر نهاد‌های متولی در این زمینه بسیار فعالانه کار کند.

انجام واکسیناسیون کامل راهکاری برای جلوگیری از شیوع پیک‌های بعدی بیماری کرونا در استان است باید به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از پیک‌های بعدی توجه ویژه داشت، زیرا اگر بتوانیم این اقدامات را در دستور کار خود قرار دهیم بدون تردید با جامعه‌ای سالم و دارای ایمنی لازم در برابر بیماری روبرو خواهیم بود.

اطلاع رسانی در سطح جامعه و ملزم کردن دستگاه‌های اجرایی و صنوف برای رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی بسیار مهم و تاثیرگذار است و برای اینکه بیماری بیشتر در جامعه کنترل شود لازم است که مراقبت‌ها افزایش پیدا کند.

توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی یکی از عوامل مهم برای کنترل بیماری کرونا است این مهم باید یکی از خواسته‌های دانشگاه علوم پرشکی باشد و اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه الزامی است.

دانشگاه علوم پزشکی با کمک خیرین می‌تواند به توزیع ماسک در مناطق محروم کمک کند، زیرا این موضوع برای کنترل بیماری کرونا بسیار موثر خواهد بود.

همه صنوف در استان باید ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشند و اگر موردی پیدا می‌شود که کم توجه است، حتماً به آن تذکرات لازم داده شود.

این تغییر و تحولات باید منجر به ارائه خدمات بیشتر و گسترده‌تر در جامعه شود و مردم احساس کنند که با تغییر و تحول شرایط با گذشته فرق کرده و خدمات بهتر شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.