تیراندازی‌ها در کرمانشاه مساله‌ای نگران کننده است/تشکیل سه شعبه ویژه برای رسیدگی به جرایم تیراندازی

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، گفت : موضوع تیراندازی‌ها در استان به مساله‌ای نگران کننده تبدیل شده و این مطالبه را نزد عموم ایجاد کرده که با عاملان آن‌ها سخت، قاطعانه و بدون گذشت برخورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- پرویز توسلی‌زاده گفت : برخورد با مجرمان از مدت‌ها پیش به صورت جدی توسط پلیس و دستگاه قضایی آغاز شده است، در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و اکثر عاملان تیراندازی هم در سریعترین زمان ممکن دستگیر و به سزای عمل خود رسیده اند و از این پس هم فضای جامعه برای آن‌ها ناامن‌تر از قبل خواهد شد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه لازم است برای کنترل جرایمی نظیر تیراندازی به سراغ سرشاخه‌های آن که قاچاقچیان سلاح و مهمات هستند رفت. افرادی که با وارد کردن اسلحه به جامعه ناامنی را ترویج داده و باعث می‌شوند مجرمان، اراذل و اوباش و دیگر افراد با هر نیت و هدفی اقدام به تیراندازی و ایجاد ناامنی کنند.

باید تمرکز خود را روی نقاط جرم خیز و محلاتی که بیشترین فراوانی تیراندازی‌ها را دارند بگذاریم و به صورت نمونه در این مناطق، طرح کنترل خودرویی و ایست و بازرسی وسایل نقلیه مشکوک توسط پلیس با جدیت بیشتری به مرحله اجرا درآید و در این راستا دستگاه قضائی نیز حداکثر حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.

هرچه دستگیری‌ها بیشتر و مجازات‌ها شدیدتر باشد احتمال وقوع جرائم مشابه کاهش خواهد یافت، این افراد باید بدانند از نگاه تیزبین دستگاه قضائی و پلیس در امان نبوده و دیر یا زود دستگیر و به سزای عمل خود خواهند رسید.

امنیت شهر و جامعه و مردم موضوع ساده‌ای نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم. امروز هم دستگاه قضایی و هم پلیس همه توان خود را به کار گرفته اند تا با هر نوع جرمی که امنیت روانی شهروندان را با اخلال روبرو می‌کند قاطعانه برخورد کنند و اجازه عرض اندام به مجرمان را ندهند.

لازم است مدیریت اختلافات را بصورت فراگیر و جدی دنبال کنیم و پلیس به صورت مستمر، محسوس و فراگیر در سطح استان حضور میدانی داشته باشد و این اختیار را دارد که از منازل و خودرو‌های مشکوک بازرسی کند.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان پیوست فرهنگی و پیشگیرانه‌ای را ضمیمه پرونده‌های وارده کرده و با ارائه مشاوره‌های لازم از وقوع جرائم مشابه جلوگیری کند.

دستگاه قضائی همواره مدافع و پشتیبان پلیس بوده است و این حمایت‌ها را برای مقابله جدی‌تر با جرائم خشنی مانند تیراندازی‌ها ادامه می‌دهد.

سه شعبه ویژه برای رسیدگی به جرایم تیراندازی تشکیل می شود

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت : سه شعبه ویژه برای رسیدگی به جرایم تیراندازی در دادسرای استان تشکیل می شود.

شهرام کرمی گفت: ایجاد چنین شعبی می تواند به تسریع در روند رسیدگی به کار و صدور احکام مناسب و بازدارنده کمک زیادی کند.

امروز دادستانی به عنوان مدعی العموم آماده برخورد قاطع با هرگونه ناامنی و التهابی است که باعث نگرانی شهروندان جامعه می شود و در این راستا بدون گذشت با خاطیان برخورد می کند.

تشریح عملکرد نیروی انتظامی در رابطه با موضوع تیراندازی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در زمینه کشفیات آمار خوبی داریم و در رتبه های برتر ناجا قرار داریم.

جاویدان گفت : طی دوهفته گذشته در استان کرمانشاه ۲۲ فقره تیراندازی صورت گرفته که هشت مورد شناسایی، پنج قبضه سلاح کشف و ۲۵ نفر دستگیر شده اند و برآنیم با تلاش بیشتر اجازه ندهیم هیچ مجرمی احساس امنیت کند، کما اینکه تاکنون اینگونه بوده است.

ریشه بسیاری از این تیراندازی ها مسائل اخلاقی، ناموسی، اختلافات خانوادگی،  خصومت شخصی و... می باشد که باید با راهکارهایی از قبیل حضور فیزیکی و میدانی، اجرای طرح های ویژه، اقدامات موثر متولیان فرهنگی استان و تشریح قانون جهت بالابردن آگاهی مردم و اطلاع رسانی از طریق صداوسیما و... از وقوع چنین جرایمی پیشگیری کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.