اجرای ۱۴۱ طرح هادی روستایی در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: امسال در روستا‌های این استان ۱۴۱ پروژه طرح هادی در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان -خواجه ای گفت: برای اجرای  ۱۴۱ پروژه طرح هادی در زنجان  اعتباری بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او می گوید: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۸/۲ درصد و در  کشور ۴۶/۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان به اجرای آسفالت معابر روستایی اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته ۱۳۵ روستای استان از محل قیر رایگان با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال آسفالت شده است.

خواجه ای گفت: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستا‌های دارای این طرح از شرایط ویژه‌ای در عمران و آبادانی از قببل خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستا‌های فاقد طرح هادی می‌باشند؛ لذا تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان فعالیت‌های بنیادمسکن انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح های توسعه ای در راستای توانمندسازی روستائیان و تقویت زیرساخت ها در روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با بیان اینکه، توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است که باید همه جانبه، مستمر و تحول آفرین باشد، گفت: برای تحقق این امر ایجاد زمینه مشارکت همه جانبه، همکاری و همدلی بین تمامی اهالی روستا امری ضروری بوده و مسئولین نیز باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات، رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.