همکاری ۲۲۰ سازمان مردم نهاد با بهزیستی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از همکاری ۲۲۰ سازمان مردم نهاد با بهزیستی استان خبر داد.

آقای صحاف گفت: ۲۲۰ موسسه و تشکل مردم نهاد استان آذربایجان شرقی در زمینه ارائه خدمات متنوع تخصصی و عمومی، به خصوص نگهداری معلولین و فرزندان آن‌ها و ارائه خدمات پیشگیرانه و آگاه سازی به صورت فعالانه با این اداره کل همکاری دارند.

 مشارکت و بهره گیری از ظرفیت و توانایی‌های سازمان‌های مردم نهاد در راستای توانمندسازی توانخواهان ضروری است.

سازمان‌های مردم‌نهاد را می‌توان به عنوان حلقه اتصال دولت و مردم دانست.

تجربه نشان داده سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان بازوان توانمند دولت می‎ توانند با ورود به مباحث مختلف از جمله در زمینه توانمندسازی و بازتوانی توانخواهان تحت پوشش بهزیستی، قدم‌های موثری بردارند.

 بی تردید تعامل، همراهی و همدلی سازمان‌های مردم نهاد استان با اداره کل بهزیستی، به عنوان شرکای اجتماعی بهزیستی نقش بسیار مهمی در ارتقای خدمت رسانی به جامعه هدف دارد.

 این سازمان‌ها در بطن جامعه بوده و متشکل از آحاد جامعه می‌باشند که با راهبری بهزیستی و در برخی موارد طی دوره‌های آموزشی، ضمن آگاهی از انواع آسیب‌های اجتماعی به خصوص آسیب‌های نوظهور و نیز روش‌های مقابله‌ای و آگاه سازانه به اقشار جامعه خدمات رسانی می‌کنند.

 سازمان‌های مردم نهادی که با بهزیستی همکاری می‌کنند، با فعالیت در زمینه تامین نیازمندی‌های جمعیت هدف در گسترش فرهنگ خیر جمعی فعالانه تلاش می‌کنند و با توجه به اینکه از بطن جامعه بوده و فعالیت‌های غیر دولتی دارند، تاثیر تلاش شان بیشتر می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار