بافت های ناکارآمد، کارآمد برای معتادان

بسیاری از بافت‌های ناکارآمد و فرسوده در شهر بیرجند به پاتوقی برای معتادان تبدیل شده اند.

بافت‌های متروکه و ناکارآمد چالشی بزرگ در شهر‌ها هستند و بیرجند نیز از این چالش بی نصیب نیست.

وجود خانه‌های متروکه و بلااستفاده در گوشه گوشه شهر، زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی و ناامنی در شهر شده اند و باید برای مرمت و بازسازی آن‌ها فکری شود.

همخوانی نداشتن بافت های فرسوده با چهره فرهنگی بیرجند

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: بافت‌های قدیمی که عمدتا خانه‌های فرسوده هستند، محل جمع شدن معتادان شده اند و هر روز هم انگار تعداد این معتاد‌ها بیشتر می‌شود.

او می‌گوید: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی هستند که در این بافت‌های ناکارآمد شکل می‌گیرند و اگر کسی می‌خواهد فکری به حال معتادان بردارد، باید از بافت‌های فرسوده شروع کند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی می‌گوید: بیرجند یک شهر فرهنگی است که وجود این بافت‌های ناکارآمد در آن توجیه ندارد و باید برای بازسازی آن‌ها فکری شود.

او می‌گوید: چهره شهر بیرجند با این بنا‌ها و بافت ها، زیبایی همیشگی اش را ندارد و برای حفظ فرهنگ بیرجند باید بنا‌ها و بافت‌های فرسوده بازسازی شوند.

تکلیف پاتوق های معتادان را مشخص کنید

حجت الاسلام وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در این خصوص گفت: نهاد‌های نظارتی که مسئول مرمت و بازسازی بافت‌های فرسوده هستند باید به این حوزه ورود کنند تا بافت فرسوده از حالت پاتوق خارج شود.

او گفت: شهرداری موظف است درباره اراضی که مالک مشخصی دارند نیز ورود پیدا کند و با انجام اقدامات لازم نسبت به بهسازی محیط اقدام کند.

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: در برخی از روستا‌های خارج از شهر بیرجند و نزدیک به آن ساخت و ساز‌هایی در منطقه خارج از طرح هادی انجام گرفته است که جهاد کشاورزی در این حوزه باید تشدید نظارت‌ها را انجام دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: اگر بحث صدور سند مالکیت تک برگی نیز با جدیت دنبال شود، جلوی بسیاری از دعاوی در آینده گرفته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار