۱۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید بازگشت

معاون امور صنایع سازمان صمت استان آذربایجان‌شرقی گفت: در طول یک سال گذشته ۱۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید بازگشت.

آقای نگهبان گفت: یکی از سیاست‌های اصلی حوزه صنعت در اداره‌کل سازمان صمت بحث رونق تولید است که این مهم را با دو رویکرد راه‌اندازی طرح‌های ناتمام و تکمیل رونق تولید پیگیری کرده‌ایم.

 در بحث راه‌اندازی واحد‌ها و طرح‌های نیمه تمام در ۱۱ ماهه نخست امسال موفق شدیم با راه‌اندازی ۵۰۰ واحد جدید رتبه سرمایه‌گذاری استان را بهبود ببخشیم.

 تکمیل رونق تولید در خصوص واحد‌هایی که کمتر از ظرفیت تولید فعالیت می‌کردند نیز از مهمترین رویکرد‌های کاری این اداره‌کل است که به موجب آن واحد‌هایی که با ۷۰ درصد ظرفیت تولید فعال بودند در اولویت قرار گرفتند و ظرفیت تولید در این واحد‌ها به ۱۰۰ درصد رسید.

 در این مدت به تنوع محصول هم توجه داشتیم و ۴۰۰ طرح توسعه‌ای جدید طی امسال صادر شد.

محوریت دوم بحث احیا و بازگردانی واحد‌های مشکل‌دار به چرخه تولید بود که تعداد ۲۱۰ واحد صنعتی داخل شهرک‌های صنعتی و ۱۶۰ واحد خارج شهرک‌های صنعتی راکد بودند که در طول یک سال گذشته ۱۰۰ واحد را به چرخه تولید بازگرداندیم.

 این سیاست طی امسال هم ادامه پیدا می‌کند که ۳۷۵ واحد احصا شده قابل احیا هستند.

جهت استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی کشور سایت "توان ایران" راه‌اندازی شده است.

این سامانه به دنبال ایجاد فرصت برای داخلی‌سازی نیاز‌های وارداتی کشور می‌باشد و از صنعتگران و تولیدکننده‌های استانی درخواست کردیم، توانمندی‌های خود را در این سایت ثبت کنند.

 حدود ۵ هزار محصول استان در این سایت ثبت شده است.

 صدور پروانه بهره‌برداری برای شرکت‌های دانش بنیان شروع شده و صدور مجوز برای واحد‌های فناور هم در اولویت برنامه‌ریزی قرار دارد.

ما به دنبال استقرار تامین مالی زنجیره‌ای هستیم، استفاده از بازار سرمایه و ابزار‌های جدید مالی راهگشا خواهد بود و تامین مالی زنجیره‌ای، طرح بزرگ وزارت صمت و بانک مرکزی برای حمایت از تولید است.

 شورای عالی سرمایه‌گذاری در استان شکل گرفته و رویکرد استان برای جذب سرمایه‌گذار است.

این شرایط برای بخش صنعت استان امیدآفرین است و نویدبخش سال کاری پرباری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.