طراحی المان بام ایران در ورودی شهرکرد در آینده‌ای نزدیک

شهردار شهرکرد گفت: المان بام ایران در ورودی شهرکرد در آینده‌ای نزدیک طراحی و ساخته می‌شود.

آقای بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان گفت: تقویت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شهرکرد به برندسازی نیاز دارد.

نگاه جدی به برندسازی در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مرکز استان، نقش اصلی در حمایت از هنرمندان فعال این بخش و تحقق اهداف مورد نظر در نامگذاری شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" دارد.

مجموعه مدیریت شهری شهرکرد در نشستی با ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری نسبت به شناسایی مشکلات کوی نمدمالان و گذر صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مرکز استان و ارائه راهکار‌های رفع آن اقدام می‌کند.

برای توافق با مالکان کوی نمدمالان و گذر صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شهرکرد در ضلع جنوبی بافت خیابان ملت غربی، نشست‌هایی برگزار و نسبت به تغییر کاربری برخی املاک در طرح جامع شهری اقدام و عقب‌نشینی ساختمان‌های این محدوده در اولویت قرار داده می‌شود.

برای مرحله‌بندی و ساماندهی بدنه مشکلات کوی نمدمالان و گذر صنایع دستی و هنر‌های سنتی شهرکرد برنامه‌ریزی و اقدام خواهد شد.


بیشتر بخوانید


آقای جاپَلَقی شهردار شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری و به‌ویژه مرکز استان در حوزه‌های مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشینه و ظرفیت‌های غنی دارد.

تسریع بر روند توسعه، پیشرفت و ارتقای بخش‌های مختلف مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرکرد ضروری است.

در این راستا از توان مشاوران ملی و بین‌المللی بهره‌گیری و نسبت به جذب سرمایه‌گذاران توانمند اقدام می‌شود.

برای تحقق سریع‌تر به اهداف توسعه‌ای مرتبط با جذب گردشگران در شهرکرد می‌توان از خوراک‌های محلی، آیین‌های سنتی و تولیدات صنایع‌دستی بهره‌گیری کرد.

اِلِمان بام ایران در ورودی شهرکرد در آینده‌ای نزدیک طراحی و ساخته می‌شود و با توجه به نامگذاری شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" در طراحی ساختمان‌های مدیریت شهری می‌توان از اِلِمان‌های مرتبط با نمد بهره‌گیری کرد.

چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه شهرکرد بایستی به‌دور از نگاه‌های جزیره‌ای و با هدف بهره‌مندی عموم شهروندان اجرایی شود.

انم دادایی معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد گفت: در بازنگری طرح جامع مرکز چهارمحال و بختیاری از نظر کارشناسی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌منظور تحقق اهداف مورد نظر در نام‌گذاری شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" و تلاش برای ارتقای آن به "شهر جهانی نمد" بهره‌گیری می‌شود.

حفظ و احیای بدنه اصلی کوی نمدمالان و گذر صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شهرکرد از میدان فردوسی تا میدان ابوعلی‌سینا در دستور کار و اولویت سیما و منظر شهرداری شهرکرد قرار می‌گیرد.

حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرکرد ضروری است که در این راستا شهرداری توسعه بازارچه صنایع‌دستی میدان قدس و ادامه آن تا بلوار آیت‌الله کاشانی را اجرایی می‌کند.

آقای جیلان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بازوان توانمند در تسریع روند توسعه حوزه‌های مرتبط با این اداره‌کل هستند.

مشارکت شهرداری‌ها با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری می‌تواند روند تأمین زیرساخت‌ها و سودآوری در حوزه‌های گردشگری شهری را تقویت کند.

ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری و تلاش برای افزایش ماندگاری آنان در استان جزو اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد.

نامگذاری شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" یک خدمت بزرگ به گذشتگاه، پیشینیان و نیاکان این شهر و تلاش برای ارتقای آن به "شهر جهانی نمد" ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار