در ادامه سفر به گلستان

حضور رئیسی در منطقه مرزی اینچه برون؛ تاکید وزیر راه بر تکمیل زیرساخت‌های لجستیکی

رئیس جمهور در ادامه به منطقه مرزی اینچه برون رفت و آخرین وضعیت این منطقه را به صورت میدانی بررسی کرد.

وجود راه‌آهن سراسری ایران – ترکمنستان - قزاقستان در این منطقه سبب شده   مرز اینچه‌برون به‌عنوان دروازه ورودی ایران به آسیای میانه لقب بگیرد، ضمن اینکه پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگ‌های فرصت خوبی را برای توسعه تجارت خارجی از این استان فراهم کرده است.

تکمیل زیرساخت‌های لجستیکی راه‌آهن اینچه‌برون یکی دیگر از مطالبان مهم مردم و مسئولان گلستان در جریان سفر یک‌روزه هیئت دولت به استان است.

وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: ۶۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرحله نخست این طرح نیاز است.

 رستم قاسمی می گوید: مرز اینچه‌برون در سال‌های اخیر رونق خوبی یافته است به‌گونه‌ای که امسال رکورد بخش‌های ترانزیت، صادرات و واردات از آن شکسته شد.

او گفت: ترانزیت، یکی از منابع درآمدی مهم کشور است که علاوه بر مسائل مالی در موضوعات سیاسی و امنیتی هم تأثیرگذاری فراوانی دارد.

به گفته قاسمی توسعه مسیر ریلی و افزایش ارتباطات با کشور‌های همسایه نویدی برای آبادانی و توسعه کسب‌وکار‌ها است که به این جهت مرکز لجستیک اینچه‌برون در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: در توافقات بین شرکت راه‌آهن کشور با کشور قزاقستان تبادلات ما در این مسیر رو به افزایش خواهد بود و در این راستا افزایش بار موجب توسعه منطقه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.