کشف ۵۸ اصله چوب آلات قاچاق جنگلی در اردبیل

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۵۸ اصله چوب آلات قاچاق جنگلی در سطح استان کشف و ضبط شده است.

محمود قلی زاده گفت: نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل با شناسایی محل دپو چوب آلات قاچاق در شهر اردبیل با اخذ دستور قضایی و با همکاری پلیس امنیت استان اردبیل محموله قاچاق را توقیف کردند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل می‌گوید: در این رابطه فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضایی استان اردبیل معرفی شد.

او از رفع تصرف ۴۱۲ هکتار از اراضی ملی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: جهت جلوگیری از تخریب منابع طبیعی این تعداد از اراضی ملی از متصرفان خلع ید و به بیت‌المال باز گردانده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل می‌گوید: همچنین در سال‌جاری با تلاش شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان و کنترل گلوگاه‌های قاچاق فرآورده‌های جنگلی ۶۷۶ اصله چوب‌آلات و بیش از ۶ تن زغال قاچاق جنگلی کشف و ۱۱۶ باب کوره زغال تخریب شده است.

قلی زاده گفت: ماموران یگان حاظت منابع طبیعی اقدامات خود را برای محافظت از مراتع نیز افزایش داده‌اند و به هر نحو ممکن جلوی تخریب مراتع در این استان گرفته می‌شود.

او از مردم شریف و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی و قاچاق فرآورده‌های جنگلی مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.