امیرعبداللهیان: اجازه نمی‌دهیم عوامل خارجی به منافع‌ ما خدشه وارد کند

وزیرخارجه گفت: از یک توافق خوب که خطوط قرمز ایران را محترم بشمارد و تضمین‌های موثر اقتصادی بدهد استقبال می‌کنیم.

حسین  امیرعبداللهیان که صبح امروز در کمیسون تلفیق مجلس شورای اسلامی حضور داشت، در زمینه گفتگوهای وین و همچنین تحولات اوکراین با نمایندگان به گفت‌وگو نشست.

 سخنگوی وزارت خارجه نیز در نشست خبری خود گفت : دستور کار تیم مذاکره کننده ایران در وین، رفع تحریم‌های غیر مرتبط با برجام و تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران است و طی ۱۱ ماه گذشته تلاش کردیم این پرونده با پرونده‌های دیگر بین المللی به صورت جدا و خاص بررسی شود.

به گفته سعید خطیب زاده مادامی که موضوعات کلیدی و محدود به سه چهار موضوع باقیمانده حل نشود نمی‌توان گفت ایران و کشورهای مقابل به توافق رسیده اند.

همچنین علی شمخانی در صفحه شخصی خود نوشت : اولویت مذاکره کنندگان ایرانی حل و رفع موضوعات باقیمانده است که در ردیف خطوط قرمز محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
واقعا" در این شرایط که الحمدا... نفت خود را میفروشیم و پولش هم به خوبی برمیگردد چه نیاز است بدنبال احیا برجامی باشیم که از آن تا به حال آبی برای ایران گرم نشده باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
اگه پول نفت برمیگرده چرا درحال ساقط شدنیم ؟ چرا سیب زمینی شده ۱۸ هزار تومان ؟ چرا برنج شده ۱۰۰ هزار تومان چرا ... نکنه تو جیب شما بر میگرده الان ارباب پوتین صلاح نمی‌بینه که توافق بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
در حال حاضر گذر زمان به نفع ایران است لذا نباید در انعقاد قرار داد تعجیل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
دولت باید رسما" اعلام کند تا متن توافقنامه به تائید مجلس و شورای نگهبان نرسد آنرا امضاء نخواهد کرد
Germany
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
محتوای برجام را به همه پرسی بگذارید
که خود ملت تصمیم بگیر
آخرین اخبار