شهرستان جهرم آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: تمام دستگاه‌های شهر جهرم آماده خدمت به مسافران نوروزی در ایام نوروز است.

مهدی شفیعیان در جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان که برای هماهنگی پذیرش از میهمانان نوروزی برگزار شد، گفت: هدف اصلی برگزاری جسات ستاد تسهیل سفر، ایجاد آمادگی و هماهنگی لازم در بین دستگاه‌های دولتی و سفرهای نوروزی و به‌روزرسانی خدمات به هموطنان و مسافرانی است که مقصد سفر خود را جهرم انتخاب کرده‌اند یا از محورهای شریانی شهرستان قصد عبور دارند.

او گفت: باید شرایطی فراهم شود که مردم بتوانند پس از وقفه‌ای ۲ ساله، در ایام نوروز سفری ایمن همراه با تامین سلامت داشته باشند.

شفیعیان گفت: ناوگان حمل‌ ونقل شهری و بین شهری، بیرون‌برها، پمپ بنزین‌ها، اورژانس، مراکز درمانی و خدماتی آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی از همه قشرهای جامعه، استفاده مداوم و صحیح از ماسک، شست و شوی دست‌ها، دوری از تجمعات و پرهیز از دورهمی خانوادگی، بازبودن پنجره‌ها و تهویه مناسب هوا و نظارت و تذکر همگانی برای اجرای شیوه‌نامه های بهداشتی در ایام نوروز ضروری است.

۲۷مدرسه برای اسکان نوروزی در شهرستان جهرم تدارک دیده شده است

مهدی نیکفر مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم نیز در این جلسه گفت: ستاد اسکان مسافران نوروزی جهرم فعال شده است و ۲۷ مدرسه برای اسکان پیش بینی شده است و سالن علامه امینی دفتر پذیرش خواهد بود.

او گفت: ۲۵ اسفندماه  پایان فعالیت آموزشی بوده و ما آماده پذیرای مسافران نوروزی از این تاریخ هستیم، افزود: یک مرکز در کردیان و یک مرکز هم در سیمکان برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

تنظیف و رنگ آمیزی شهر جهرم

همچنین داوود اوسط رئیس شورای اسلامی شهر جهرم نیز در این جلسه گفت: رنگ آمیزی و نظافت شهری از هفته گذشته آغاز شده است و  تمام پارک‌هایی که در سطح شهر سرویس بهداشتی دارد فعال شده که پاکسازی نقاط گردشگری و نقاط سبز روزانه در ایام نوروز انجام می شود.

او گفت: غار سنگ‌اشکن جهرم آماده پذیرای مسافران است و در زمینه‌ آب برای مسافران مشکلاتی وجود داشت که مدیر اداره آبفا جهرم  آن را رفع کرد.

اوسط گفت: عملیات عمرانی پیاده‌روسازی به صورت بتن درجا در بلوار نخلستان و آزادگان به مساحت ۳هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۳ و نیم میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

طرح تشدید نظارت بهداشتی از مراکز عرضه‌ مواد خام دامی شهرستان جهرم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان

امین جاوید مسئول روابط عمومی اداره‌ دامپزشکی شهرستان جهرم نیز گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی از مراکز عرضه‌ مواد خام دامی جهرم از تاریخ چهاردهم اسفند ۱۴۰۰ شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و با هدف اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر واحدهای تولید، توزیع، فرآوری و عرضه‌ی فراورده‌های خام دامی در شهرستان تشدید می‌شود.

او گفت: شهروندان گرامی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کرده و در هنگام خرید گوشت قرمز به مهر ‌درج‌شده بر روی لاشه یا بسته‌بندی که حاوی اطلاعاتی مثل تاریخ تولید و انقضا، نوع محصول و کد بهداشتی بهره‌برداری دامپزشکی است توجه کنند.

جاوید گفت: این طرح شامل همه واحدهای توزیع و عرضه‌ فرآورده‌های خام دامی اعم از قصابی، مرغ‌، ماهی‌ فروشی، رستوران‌ها، هتل‌ها، کشتارگاه‌های دام، خودروهای ویژه‌ی حمل فراورده‌های خام دامی و نیز سردخانه‌های نگهداری این نوع از فرآورده‌ها است.

مسئول روابط عمومی اداره‌ دامپزشکی شهرستان جهرم گفت: شهروندان در صورت مشاهده‌ هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۵۴۳۷۳۷۰۰ تماس بگیرند.

همچنین سرگرد کریم منصوری، رئیس پلیس راه جهرم به شیراز نیز در این جلسه گفت: طبق جلساتی که با راهداری‌ و راه و شهرسازی برگزار شد که نقاط حساس و حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی شهرستان برطرف می شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار