مصوبه مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱؛

۴۰۰ هزار میلیارد تسهیلات قانون جهش تولید مسکن

نمایندگان مجلس موافقت کردند تسهیلات مربوط به قانون جهش تولید و تأمین مسکن در سال ۱۴۰۱ به ۴۰۰ هزار میلیارد افزایش یابد.

در این مصوبه بانک مرکزی هم موظف شد از ارائه این تسهیلات، به صورت برخط(آنلاین) به مردم گزارش دهد.

افزون بر این، ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن بر اساس قانون جهش تولید مسکن، در اختیار صندوق ملی این قانون برای پرداخت وام به افراد محروم قرار می‌گیرد.

۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت دیه زندانیان نیازمند

مجلس دولت را مکلف کرد ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه بانک‌ها، در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه اختصاص دهد تا به زندانیان نیازمند با اولویت زندانیان زن و زندانیان بدهکار مهریه پرداخت شود.

اعطای تسهیلات خرید ماشین آلات به کشاورزان

مجلس با هدف توسعه استفاده از ماشین آلات کشاورزی نوساز و توسعه سطح زیر کشت دیم زارها  بانک‌های کشاورزی، ملی و توسعه تعاون را موظف کردند به نسبت مساوی و به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان، تسهیلات خرید این ماشین آلات از تولیدکنندگان داخلی را به متقاضیان معرفی شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی پرداخت کنند.

این تسهیلات با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت پنج ساله است و وزارت جهاد کشاورزی باید ماشین آلات را تأیید کند.

همچنین بانک مرکزی مکلف  شد ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی را از طریق بانک‌های عامل با تضمین وزارت نفت به شرکت توانیر و شرکت‌های زیرمجموعه آن جهت تأمین برق چاه‌های کشاورزی پرداخت کند.

بانک مرکزی مکلف شد در صورت تسویه اصل و سود مطالبات بانک‌ها، بابت اقساط تسهیلات اعطایی به زلزله‌زدگان، سیل زدگان مناطق محروم و روستا‌ها و شهر‌های زیر صد و پنجاه هزار نفر جمعیت، نسبت به بخشودگی جریمه‌ها (وجه التزام) آنها اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار