ایست قلبی دختر جوان در آسمان

پزشکی در هواپیما جان دختری که دچار سکته قلبی شده بود را نجات داد و از همه افراد خواست تا CPR را یاد بگیرند.

تصور کنید هواپیمایی که در آن نشسته اید در ارتفاع ۳۵ هزار پایی در حال پرواز است و ناگهان یکی از مسافران دچار سکته قلبی شود. اگر در آن لحظه هیچ پزشکی در داخل هواپیما حضور نداشته باشد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ بنابراین " عملیات احیاء " یا CPR یک ابزار نجات است که همگان باید آن را فرا بگیرند.

بنا به گزارش Livemint، یک حادثه مشابه به تازگی در یکی از پرواز‌های داخلی آمریکا رخ داد. در این حادثه که روز شنبه در پرواز فونیکس رخ داد یک زن جوان دچار سکته قلبی ناگهانی شد. با این حال این زن جوان آنقدر خوشحال بود که در میان مسافران هواپیما یک پزشک حضور داشت. در سلسله توئیتی که دکتر «کاشف چائودری» در توئیتر منتشر کرد او توضیح داد که به کمک همسرش موفق شدند جان این زن را در آسمان نجات دهند.

دکتر کاشف در یکی از این توئیت‌ها نوشت: «ایست قلبی در ارتفاع ۳۵ هزار پایی. اوایل امروز در پرواز ما یک دختر جوان که حدودا ۲۰ سال داشت دچار ایست قلبی شد. با فریاد مسافرانی که دچار وحشت شده بودند ما دست به کار شدیم و توانستیم جان این زن را نجات دهیم.»


بیشتر بخوانید


این پزشک با مهم شمردن فراگیری CPR نوشت: «من نبض وی را چک کردم و هیچ علائم حیات نداشت. بعد از ۹۰ ثانیه از انجام CPR نبض وی برگشت و ۱۰ دقیقه بعد او موفق شد از جای خود بلند شده و روی صندلی اش بنشیند. ما از خدا ممنونیم که زندگی دوباره به این زن داد. لطفا CPR را یاد یگیرید. شاید روزی در موقعیتی قرار گرفتید که جان یک انسان را نجات دهید.»

بنا به این گزارش پس از این اتفاق هواپیما مستقیما به نزدیک‌ترین فرودگاه پرواز و این زن خدمات درمانی را دریافت کرد.

سکته قلبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار